نمایش پرونده ساده آیتم

dc.contributor.advisorآقامحمدی, داوود
dc.date.accessioned2018-07-13T10:35:18Z
dc.date.available2018-07-13T10:35:18Z
dc.date.issued1390
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/23189
dc.description.abstractمطالعه حاضر به بررسی موثر بودن گلایدسکوپ توام با لارنگوسکوپی مستقیم در آموزش لوله گذاری به دانشجویان پزشکی در مقایسه با روش لارنگوسکوپی مستقیم می پردازد. تعداد 40 دانشجوی پزشکی به طور تصادفی در دو گروه آموزش لارنگوسکوپی مستقیم (20=n) و آموزش با لارنگوسکوپی مستقیم بعلاوه ویدئولارنگوسکوپی (20=n) در لوله گذاری متداول و مرسوم داخل تراشه قرار گرفتند. برای دانشجویان هر دو گروه به طور مساوی آموزش‌صهای لازم در ارتباط با اداره راه هوایی از مجله آناتومی کاربردی و روش‌صهای مختلف اداره راه هوایی در چندین جلسه داده میشد. دانشجوی دو گروه سپس از نظر میزان موفقیت در لوله گذاری، تعداد تلاش و مدت زمان لازم برای لوله گذاری و میزان رضایت از آموزش لوله‌صگذاری مورد ارزیابی قرار گرفتند. علیرغم تعداد تلاش پائین تر برای لوله گذاری در گروه آموزش توام لارنگوسکوپی مستقیم و گلایدوسکوپ نسبت به گروه آموزش لارنگوسکوپی مستقیم (82/050/1 در برابر 02/190/1)، تفاوت موجود بین دو گروه معنی دار نبود(18/0=p). زمان برای لوله گذاری در گروه آموزش توام بطور بارزی کمتر از گروه لارنگوسکوپی مستقیم بود (25/1330/30 در برابر 18/1445/40 ثانیه، 02/0=p). گروه گلایدوسکوپ در مقایسه با گروه لارنگوسکوپی مستقیم میزان موفقیت لوله گذاری (90% در برابر 80%) و میزان رضایت از آموزش (بسیار زیاد، 35% در برابر 5%؛ زیید 55% در برابر 65% و متوسط 10% برابر 30%) بییترییداشتند.
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی
dc.titleموثر بودن گلایدسکوپ ویدیولارنگوسکوپ در آموزش لوله گذاری به دانشجویان کارورزی پزشکی
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorپیروی فر, علی
dc.contributor.supervisorمحمودپور, عطا
dc.identifier.docno606905
dc.identifier.callno6905
dc.description.degreeدکترای پزشکی عمومی


فایلهای درون آیتم

فایلهاسایزفرمتنمایش

هیچ فایل مرتبطی وجود ندارد

این آیتم در مجموعه های زیر مشاهده می شود

نمایش پرونده ساده آیتم