• English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

مقایسه دیدگاه دانشجویان محقق و غیر محقق در مورد موانع انجام فعالیت های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

Thumbnail
تاریخ
1396
نویسنده
مازوچیان, حسین
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
در این تحقیق سعی بر آن شده که دیدگاه دانشجویان محقق و غیر محقق در خصوص موانع پژوهشی ارزیابی و مقایسه شود.در این تحقیق توصیفی- مقطعی کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز که به هر شکلی اقدام به فعالیت تحقیقاتی نموده بودند به عنوان گروه مورد، انتخاب و به تعداد چهار برابر آنها از دانشجویان غیر محقق به عنوان گروه شاهد انتخاب شدند. دیدگاه آنان بر اساس پرسشنامه ای که روایی و پایایی آن قبلا تعییین شده بود بررسی و سپس مقایسه این دو دیدگاه صورت گرفت.نمره موانع سازمانی در بین دانشجویان محقق 34/63 درصد و در دانشجویان غیر محقق 64/61 درصد به دست آمد. ارتباط معنی داری بین موانع فردی و محقق یا غیر محقق بودن دانشجو وجود نداشت و مقدار Pبه اندازه 537/0 محاسبه شد. نمره موانع فردی در بین دانشجویان محقق 44/71 درصد و در دانشجویان غیر محقق 66/73 درصد به دست آمد. رابطهمعنی داری بین موانع فردی و محقق یا غیر محقق بودن دانشجو وجود نداشت و مقدار Pبه اندازه 845/0 محاسبه شد., In this study, we evaluated viewpoints of students about research barriers and compared it between researcher and non-researcher ones. In this descriptive-cross sectional study we included all the researcher students of Tabriz University of Medical Sciences as case group and four manifold of non-researcher students were selected as control group. Data gathering tools were two validated and reliable questionnaires. Score of institutional barriers among researcher and non-researcher students were 63.34 and 61.64 percent respectively. There was not significant deference among researcher and non-researcher students (P=0.537). Score of Individual among researcher and non-researcher students were 71.74 and 73.66 percent respectively. There was also not significant deference among researcher and non-researcher students (P=0.845).
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/22195
Collections
  • Theses(M)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV