Show simple item record

dc.contributor.advisorعلیزاده, مهستی
dc.date.accessioned2018-07-13T09:26:13Z
dc.date.available2018-07-13T09:26:13Z
dc.date.issued1385
dc.identifier.urihttp://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/19518
dc.description.abstractهدف از این مطالعه، بررسی دیدگاه بیماران مطب ها و کلینیکهای خصوصی تبریز در مورد ارتباط پزشک بیمار است به بیمار مراجعه کننده به مطب ها و کلینیک های خصو400بلافاصله بعد از ویزیت، پرسشنامه سئوالی شامل متغیرهای زمینهای و سئوالاتی در مورد چگونگی ارتباط پزشک بیمار در حیطه های مختلف34اده شد و اطلاعات بدست آمده با نرم افزار SPSS و تعیین شاخص های مرکزی و پراکندگی و آزمون های آماری تجزیه و تحلیل شد میانگین سن بیماران سال بود درصد بیماراند، مرد و درصد، زن یودند بیشترین میزان رضایت در زمینه تسلط علمی، رفتار محترمانه، گوش دادن دقیق، پاسخ به سئوالات بیمار، نحوه مصرف داروها، صرف وقت کافی برای معاینه و توض336علت آزمایشات338بیشترین نارضایتی در زمینه عد662وضیح عوارض داروها، طول مدت درمان، اقدامات پیشگیرانه، عوارض بیماری و مدت زمان صرف شده در اتاق انتظار بوده است در مطالعه ما رابطه معنی داری بین جنس پزشک و تخصص پزشک با میزان رضایت بیمار در مورد نحوه ارتباط پزشک وجود داشت. بیماران از پزشکان زن و پزشکان عمومی، رضایت بیشنری داشتند رابطه معنی داری بین سطح تحصیلات بیمار و تعداد دفعات مراجعه با میزان رضایت بیمار از نحوه ارتباط پزشک وجود نداشت
dc.language.isoفارسی
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی
dc.titleبررسی دیدگاه بیماران مراجعه کننده به پزشکان عمومی و متخصص خارج از دانشگاه در مورد ارتباط پزشک و بیمار
dc.typeپایان نامه
dc.contributor.supervisorماهر, کارگر
dc.identifier.docno605637
dc.identifier.callno5637
dc.description.degreeدکترای پزشکی


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record