• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی دیدگاه بیماران مراجعه کننده به پزشکان عمومی و متخصص خارج از دانشگاه در مورد ارتباط پزشک و بیمار

Thumbnail
تاریخ
1385
نویسنده
علیزاده, مهستی
ماهر, کارگر
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
هدف از این مطالعه، بررسی دیدگاه بیماران مطب ها و کلینیکهای خصوصی تبریز در مورد ارتباط پزشک بیمار است به بیمار مراجعه کننده به مطب ها و کلینیک های خصو400بلافاصله بعد از ویزیت، پرسشنامه سئوالی شامل متغیرهای زمینهای و سئوالاتی در مورد چگونگی ارتباط پزشک بیمار در حیطه های مختلف34اده شد و اطلاعات بدست آمده با نرم افزار SPSS و تعیین شاخص های مرکزی و پراکندگی و آزمون های آماری تجزیه و تحلیل شد میانگین سن بیماران سال بود درصد بیماراند، مرد و درصد، زن یودند بیشترین میزان رضایت در زمینه تسلط علمی، رفتار محترمانه، گوش دادن دقیق، پاسخ به سئوالات بیمار، نحوه مصرف داروها، صرف وقت کافی برای معاینه و توض336علت آزمایشات338بیشترین نارضایتی در زمینه عد662وضیح عوارض داروها، طول مدت درمان، اقدامات پیشگیرانه، عوارض بیماری و مدت زمان صرف شده در اتاق انتظار بوده است در مطالعه ما رابطه معنی داری بین جنس پزشک و تخصص پزشک با میزان رضایت بیمار در مورد نحوه ارتباط پزشک وجود داشت. بیماران از پزشکان زن و پزشکان عمومی، رضایت بیشنری داشتند رابطه معنی داری بین سطح تحصیلات بیمار و تعداد دفعات مراجعه با میزان رضایت بیمار از نحوه ارتباط پزشک وجود نداشت
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/19518
Collections
  • Theses(M)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV