• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی وضعیت شغلی، نیازمندی های آموزشی و انتظارات دانش آموختگان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی

Thumbnail
نمایش/بازکردن
MaheriF.pdf (2.057Mb)
تاریخ
[1403/04/1
نویسنده
ماهری, عرفان
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه: شناسایی وضعیت فعلی اشتغال، نیازمندی های آموزشی و انتظارات دانش آموختگان، اطلاعات مفیدی در اختیار سیاست گذاران و تصمیم گیران قرار می دهد. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت شغلی، نیازمندی های آموزشی و انتظارات دانش آموختگان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفته است. مواد و روش ها: مطالعه توصیفی – تحلیلی حاضر از نوع مقطعی بوده و در زمستان سال 1402 بر روی 82 نفر از دانش آموختگان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت. مشارکت کنندگان با روش نمونه گیری در دسترس وارد تحقیق شدند و ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه محقق ساخت بود. روایی پرسشنامه با نظرخواهی از صاحب نظران و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ با ضریب 0.804 تایید شد. تجزیه و تحلیل های آماری نتایج از طریق نرم افزار SPSS نسخه 27 با استفاده از آمار توصیفی (جدول فراوانی، میانگین، انحراف معیار و درصد) و آمار تحلیلی ( آزمون های کای دو و آنوا) انجام گرفت. یافته ها: درصد اشتغال شرکت کنندگان 63.41 بود و میان شغل و رشته تحصیلی 69.23 درصد از آنها ارتباط وجود داشت. بیش از یک سوم شاغلین به صورت طرحی و حدود 30 درصد از آنها نیز به صورت رسمی استخدام شده بودند. همچنین جنسیت و رشته تحصیلی دانش آموختگان با وضعیت اشتغال آنها رابطه معناداری نداشت در حالی که مقطع تحصیلی دانش آموختگان با وضعیت اشتغال آنها مرتبط بود و در مقاطع بالاتر، امکان اشتغال برای آنها بیشتر بود. نتیجه گیری: اهداف آموزشی، محتوای برنامه درسی و دوره های کارآموزی و کارورزی با بازنگری مجدد، مبتنی بر نیاز های بازار کار کشور تغییر داده شوند و نهایتا مراکز آموزشی نقش پر رنگ تری در زمینه معرفی قابلیت های دانش آموختگان خود به بازار کار حوزه سلامت ایفا کنند. کلیدواژه ها: وضعیت شغلی، نیازمندی های آموزشی، دانش آموختگان، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71580
Collections
  • theses

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV