• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

طراحی و ارزیابی برنامه کاربردی تصمیم سازی مشارکتی در مراقبت بیماران دپارتمان اورژانس

Thumbnail
نمایش/بازکردن
ShamsVahdatiF.pdf (4.763Mb)
تاریخ
1403/03/06
نویسنده
شمس وحدتی, ندا
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده مقدمه: مشارکت و همکاری عنصری بحرانی در ارائه خدمات بهداشتی مؤثر در بخش اورژانس می¬باشد. در محیط‌های پرتنش، پزشکان می‌توانند با مشورت با سایر متخصصین‌، نظر‌های متنوعی را کسب کنند و به یک درک مشترک از بهترین راه‌حل برسند. هدف: طراحی و ارزیابی برنامه تصمیم‌گیری همکارانه جهت مراقبت بیمار در بخش اورژانس روش¬كار و مواد: تحقیق پژوهشی کاربردی حاضر دربازه ی زمانی فروردین1400 تا شهریور 1402 در بیمارستان امام رضا دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد. این مطالعه در سه مرحله اکتشاف، توسعه و ارزیابی انجام شد و از فناوری‌هایی مانند فلاتر و نود جی‌اس برای طراحی و برنامه‌نویسی برنامه استفاده شد و طرح به‌صورت پایلوت در دپارتمان اورژانس برای 150بیمار اجرا شد. اثربخشی سیستم با استفاده از ابزارهای مورد قبولی اعم از پروتکل think aloud، پرسشنامه تجربه کاربری (UEQ) و پرسشنامه مقیاس لیکرت که توسط قادری و همکاران آماده شده بود، ارزیابی شد. يافته¬ها: میانگین مقیاس جذابیت2.03، شفافیت 2.90، کارایی 2.40، قابلیت اطمینان 1.93، انگیزش 2.48 و نوآوری 2.87 بود. علاوه بر این طبق ارزیابی پرسشنامه، ۷۱٪ از پزشکان به دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در هر زمان، انگیزه برای استفاده از سیستم جهت دسترسی به اطلاعات و کاربردی بودن سیستم نسبت به زمان صرف شده برای استفاده از آن در طول روز، امتیاز خیلی خوب را دادند. ۵۷٪ از پزشکان به اشتراک گذاری اطلاعات و دانش، آسانی استفاده از عملکرد جستجو و دسترسی به سیستم، کنترل و نظارت کاربر و آزادی دسترسی به سیستم و همچنین حمایت از همکاران و کاربران سیستم، امتیاز خیلی مثبت را دادند. نتيجه¬گيري: مطالعه نشان می‌دهد که معرفی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTs) مانند برنامه‌های پزشکی می‌توانند با ساده‌سازی مراقبت بیمار، ترویج همکاری مؤثر و کاهش خطاهای پزشکی و تأخیر در درمان، ارائه خدمات بهداشتی را بهبود بخشند. واژگان كليدي: همکاری، تلفن هوشمند، بخش اورژانس، انفورماتیک، برنامه پیام‌رسانی
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71488
Collections
  • theses

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV