• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی تاثیر حضور در بالین دانشجویان پزشکی مقطع مقدمات بالینی بر یادگیری مباحث ایمنولوژی بالینی

Thumbnail
View/Open
thesis Dr Zorieh last eddition.pdf (647.0Kb)
Date
1403
Author
ذریه شیخعلی, میثم
Metadata
Show full item record
Abstract
سالهای اولیه آموزش پزشکی (به ویژه 2 سال اول) برای موفقیت تحصیلی دانشجویان پزشکی حیاتی است. در برنامه های درسی سنتی آموزش پزشکی، دانشجویان دانش نظری را بدون تماس با بیمار در زمینه بالینی می آموزند. مواجهه زودرس بالینی (ECE) برای کمک به دانشجویان تازه وارد پزشکی برای غلبه بر استرس های خود و ایجاد انگیزه در آنها برای ایجاد بینش و آگاهی بهتر نسبت به حرفه پزشکی پیشنهاد شده است. هدف ما تعیین تاثیر مواجه بالینی بر دانش و نگرش دانشجویان پزشکی مقطع مقدمات بالینی در مورد مباحث ایمونولوژی بالینی در دانشکده پزشکی تبریز درسال 1401-1402 می باشد. روش کار: در یک مطالعه نیمه تجربی 60 نفر از دانشجویان ترم شش پزشکی مقطع مقدمات بالینی به صورت تصادفی، انتخاب شدند. سپس 30 نفر از دانشجویان منتخب در طرح مواجهه ی بالینی در گروه مداخله و 30 نفر در گروه مقایسه تخصیص داده شد. محتوای آموزشی واحد ایمنی شناسی بالینی، با تدریس به روش سخنرانی به همراه جزوات و اسلاید های آموزشی درطول ترم در اختیار افراد گروه مداخله قرار گرفت. سپس میزان یادگیری دانشجویان بصورت آزمون های پیش و پس آزمون مورد آنالیز قرار گرفت. نتایج: در این مطالعه 60 دانشجوی ترم 6 که در مقطع مقدمات بالینی تحصیل می کردند وارد مطالعه شدند که 24 نفر (40%) آنها مرد و 36 نفر (60%) زن بودند. در گروه مقایسه میانگین نمرات قبل آزمون دانشجویان 00/1 ± 46/5 و میانگین نمرات پس از آزمون 90/0 ± 0/6 بود. در گروه مداخله میانگین نمرات قبل آزمون دانشجویان 32/1 ± 2/5 و میانگین نمرات پس از آزمون 56/0 ± 43/6 بود. تفاوت پس آزمون بین گروه های کنترل و مداخله از لحاظ آماری معنی دار بود (030/0 = P).
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71458
Collections
  • Theses(M)

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • بررسی بالینی موارد درگیری عصب مدیان در اثر سندرم کارپال تونل و مقایسه شدت درگیری بالینی با نتایج حاصل از مطالعات الکترودیاگنوستیک 

    Unknown author (دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی, 1381)
    این مطالعه جهت بررسی موارد درگیری عصب مدیان در اثر CTS و مقایسه شدت درگیری بالینی با نتایج حاصل از مطالعات الکترودیاگنوستیک انجام گرفته است این مطالعه آینده نگر و توصیفی در طی سال بر روی بیمار ارجاعی به بخش الکترودیاگنوستیگ ...
  • بررسی یافته های اپیدمیولوژیک، بالینی، آزمایشگاهی، سیر بالینی، پیش آگهی و فاکتورهای پیروگنوستیک سندرم گیلن باره کودکان تبریز در سالهای137880 

    برزگر, محمد (دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی, 1380)
    هدف از این مطالعه بررسی یافته های اپیدمیولوژیک ، بالینی ، آزمایشگاهی ، سیربالینی ، پیش آگهی و فاکتورهای پروگنوستیک سندرم گیلن باره کودکان می باشد اطلاعات بالینی و الکتروفیزیولوژیکال بدست آمده از بیمار مبتلا به GBS که در ...
  • مقایسه ارزشیابی دانشجویان مقاطع بالینی و اساتید در مورد فرایندها و دستاوردهای آموزشی در بخش‌های بالینی 

    Unknown author (دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی, 1389)
    مقدمه: نظام‌های آموزشی همواره جهت توسعه و ارتقاء کیفیت آموزشی با دغدغه‌هایی روبرو هستند، دراین راستا ارزشیابی برنامه‌های آموزشی جهت تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد از ارکان اساسی ارتقاء کیفیت آموزشی میباشد. این مطالعه با هدف کسب ...

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV