• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی محتوا و روشهای تدریس و ارزیابی ایمنولوژی برای دانشجویان پزشکی: یک مرور نظام مند

Thumbnail
View/Open
پایان نامه رساسپاسی .pdf (2.939Mb)
Date
1403
Author
سپاسی, رسا
Metadata
Show full item record
Abstract
درس ایمونولوژی سنتی و روتین عمدتاً شامل سخنرانی های یک جانبه و فعالیت های کلاسی خارج از سخنرانی است که عمدتاً فاقد پیوند بین دانش پایه و عملکرد بالینی می باشد. در این مطالعه مرور نظام مند، هدف ما ارزیابی و جمع بندی روش های تدریس ایمونولوژی برای دانشجویان پزشکی در دانشگاه های برتر جهان بود. روش‌ها: در انجام مطالعه حاضر به دستورالعمل موسسه جوآنا بریگز (JBI) برای انواع مرور های سیستماتیک پایبند بودیم. پایگاه های داده زیر جستجو شدند: PubMed، ISI Web of Knowledge، Scopus، ProQuest، the Cochrane library. پس از انتخاب مقالات، ارزیابی آنها و استخراج تمامی یافته ها از مقالات، این یافته ها بر اساس مفاهیم و شباهت هایشان دسته بندی شدند. ما یافته ها را در قالب روایی خلاصه و ارائه کردیم. یافته‌ها: از مجموع 821 مقاله و چکیده شناسایی‌شده، 23 مقاله مورد بررسی از نظر متن کامل قرار گرفتند و 9 مقاله در این مرور نظام مند وارد شدند. این مطالعات در مجموع شامل 2023 دانشجو و استاد و پنج روش آموزش درس ایمونولوژی برای دانشجویان پزشکی بود. روش‌های تدریس شامل حل مسئله بیمار محور، یادگیری مبتنی بر مورد، بسته‌های آموزش الکترونیکی، ماژول‌های سمعی و بصری و شبیه‌سازی بالینی بود.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71373
Collections
  • Theses(M)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV