• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

پیش بینی کننده های رضایت سالمندان از خدمات بیمارستانی : با استفاده از یک مدل ساختاری

Thumbnail
نمایش/بازکردن
thesis.pdf (1.037Mb)
تاریخ
1403
نویسنده
موسوی فرد, سیده شیوا
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
امروزه در اكثر جوامع سالمندي به عنوان يك مساله مهم مطرح است. با افزایش حضور سالمندان در ترکیب جمعیتی کشور، مشکلات سلامت و بیماری آنها بیشتر نیازمند توجه خواهد شد. به علت متفاوت بودن وضعیت رضایت در گروه های مختلف و در مناطق مختلف در ایران همچنان نیاز به پایش میزان رضایت بیماران به ویژه سالمندان از خدمات بیمارستانی وجود دارد. از این رو این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت سالمندان از خدمات بیمارستانی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از یک مدل ساختاری انجام شد. روش ها: در این مطالعه با استقرار در بخش های بستری بیمارستان های امام رضا (ع) (جنرال)، سینا (جنرال)، شهدا (ارتوپدی) و نیکوکاری (چشم)، افراد سالمند دارای 65 سال سن و بالاتر از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۹ تا پایان پر شدن ۱۰۰ نمونه از هر بیمارستان به صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب و سپس به صورت تصادفی ساده از بین خوشه‌ها انتخاب و از نظر رضایت از خدمات بیمارستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از یک پرسشنامه روا و پایا که شامل مشخصات کلی بیماران و عملکردی بیمارستان و مشخصات فردی پاسخگو و پرسشنامه مربوط به رضایتمندی سالمندان می باشد استفاده شد. نتایج: میانه سن بیماران شرکت کننده در مطالعه 72 سال و بازه سنی بین ۶۷ تا ۸۱ سال بود که 211 نفر(6/54%) از آنها مرد و تعداد 176 نفر (5/45%) زن بودند. در بررسی رضایت کلی بیماران سالمند از خدمات ارائه شده در کل بیمارستان های مورد مطالعه، 91.4٪ رضایت از دریافت خدمات گزارش شد. بیشترین رضایت کلی مربوط به بیماران بیمارستان امام رضا با 97% و سپس مربوط به بیمارستان شهدا با ٪96.9 رضایت بوده است. بيشـترين رضـايتمندي سالمندان از طرز رفتار و نحوه برخـورد پرسـنل بيمارسـتان (95.2٪) و رفتار محترمانه (94.2٪) بـوده است. همچنین بیشترین میزان نارضایتی بیماران سالمند، مربوط به مدت زمان انتظار (26.1٪) و سپس مربوط به امکانات رفاهی و ارتباطی (23.5٪) بوده است.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/71286
Collections
  • Theses(M)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV