• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

مقایسه میزان گیر دو نوع نگهدارنده Hawley و شفاف

Thumbnail
View/Open
Erfan Asadollahi thesis P.pdf (427.0Kb)
Date
1402
Author
اسدالهی, عرفان
Metadata
Show full item record
Abstract
زمینه و هدف: پایداری طولانی مدت نتایج درمانی به دست آمده در پایان درمان فعال ارتودنسی یکی از شاخص های موفقیت درمان ارتودنسی است. هدف از این مطالعه مقایسه میزان گیر دو نوع نگهدارنده Hawley و نگهدارنده شفاف در شرایط بالینی بود. روش اجرا: تعداد 20 نمونه از بیماران که درمان ارتودنسی آنها به اتمام رسیده بود و قرار بود برای فک بالای آن ها نگهدارنده متحرک Hawley یا شفاف ارائه شود انتخاب شدند. بیماران در بازه زمانی تحویل نگهدارنده (T0)، پس از سه ماه (T1) و پس از 6 ماه (T2) مورد ارزیابی قرار گرفتند. از نیرو سنج و Head holder جهت تعیین مقدار گیر استفاده شد. برای آنالیز داده ها از آزمون ANOVA در نرم افزار SPSS نسخه 26 در سطح معناداری 05/0استفاده شد. نتایج: در گروه Hawley، روند کاهش گیر از T0 به T1 و T0 به T2 معنادار بوده (به ترتیب 001/0>P و 001/0>P). در گروه شفاف، روند کاهش گیر از T0 به T1، T0 به T2 و T1 به T2 معنادار بودند. (به ترتیب 002/0=P، 001/0=P و 001/0=P) در مقایسه گیر گروه Hawley با گروه شفاف 3 ماه و 6 ماه پس از تحویل نگهدارنده، تفاوت معناداری دیده شد. (001/0>P، 001/0>P) نتیجه گیری: از نظر بالینی نگهدارنده شفاف گیر بهتری در مقایسه با نگهدارنده Hawley فراهم می کند.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/70110
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV