• English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

تعیین ارتباط بین ریسک درک شده و قصد واکسیناسیون علیه کووید 19

Thumbnail
View/Open
11169.pdf (808.8Kb)
Date
1402
Author
محمدی, حسن
Metadata
Show full item record
Abstract
بیماری کرونا ویروس 2019 (کووید-19) همچنان یک مشکل سلامت عمومی در دنیا، مخصوصا در کشورهای با درآمد کم و متوسط می‌باشد. تردید در واکسیناسیون می‌تواند باعث کندی اثر برنامه‌های واکسیناسیون جمعی گردد. هدف ما در این مطالعه بررسی تعیین گرهای پذیرش واکسن کووید-19 و ارتباط آن با ریسک درک شده کووید-19 در شمال غرب ایران در اوایل شروع برنامه واکسیناسیون در ایران بود. روش کار. این پیمایش مقطعی در شهر تبریز در شمال غرب ایران در خرداد 1400 انجام شده است و 500 نفر با سن 18 تا 64 سال وارد مطالعه گردید. داده‌های مطالعه شامل متغیرهای دموگرافیک، عفونت کووید-19 قبلی در شرکت کننده، تاریخچه عفونت کووید و مرگ در اعضاء خانواده فرد شرکت کننده، ریسک درک شده کووید-19 و پذیرش واکسن کووید بودند. داده‌ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 16 آنالیز شدند. آزمون تی مستقل و رگرسیون لجیستیک بکار گرفته شدند. یافته ها. میزان پذیرش، شک و رد واکسن کووید-19 به ترتیب توسط 232 (4/46 درصد)، 129 (8/25 درصد) و 139 (8/27 درصد) گزارش شد. آنالیز رگرسیون چند متغیره نشان داد که سن، تحصیلات، سطح شغلی و ریسک درک شده کووید-19 به طور معناداری با پذیرش واکسن کووید-19 ارتباط داشتند.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/70023
Collections
  • Theses(M)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV