• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

اضطراب سلامت و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی و سبک یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز سال 1399

Thumbnail
View/Open
sepehriia 1057.pdf (1.773Mb)
مجوز انتشار سپهرنیا.jpeg (386.0Kb)
Date
1401
Author
سپهرنیا, نازیلا
Metadata
Show full item record
Abstract
مقدمه: سلامت روان یکی از ابعاد ضروری سلامت در دانشجویان پرستاری بعنوان پرستاران آینده در امر مراقبت از بیماران است. محیط پر تنش آموزش بالینی و نظری ، دانشجویان پرستاری را مستعد ابتلا به اختلالات روانپزشکی مانند اختلالات شبه جسمی می نماید. اضطراب سلامت موجب اشتغال ذهنی فرد و در نتیجه استفاده غیر ضروری از خدمات بهداشتی و افزایش هزینه‌ها و کاهش عملکرد فرد مانند عملکرد تحصیلی و مسایل یادگیری می شود. از سوی دیگر، یادگیری به عنوان یکی از جنبه های برجسته آموزش در دانشجویان پرستاری، اساس عملکرد تحصیلی است. لذا این مطالعه با هدف تعیین اضطراب سلامت و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی و سبک یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1399-1400 انجام شد. مواد و روش ها : مطالعه حاضر از نوع توصیفی همبستگی است، که در آن 365 نفر دانشجو پرستاری با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای وارد مطالعه شدند. در مطالعه حاضر برای جمع آوری داده ها از 3 پرسشنامه مشخصات فردی اجتماعی، پرسشنامه اضطراب سلامت Salkoskis and Warwick و پرسشنامه سبک یادگیری VARK استفاده شد و اطلاعات از زمستان 1400 تا بهار 1401 جمع آوری شد . داده ها توسط نرم افزار SPSS ورژن 21و با استفاده ازآمارتوصیفی (میانگین،انحراف معیار، فراوانی و درصد فراوانی) و آماراستنباطی(آزمون همبستگی پیرسون، ANOVA) مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته ها : نتایج این مطالعه نشان داد که میانگین اضطراب سلامت در بین دانشجویان پرستاری79/9± 33/24 از دامنه نمره قابل کسب 54-0 و سبک یادگیری ترجیحی آنان سبک جنبشی-حرکتی بود. اضطراب سلامت با عملکرد تحصیلی، جنس، علاقه به رشته و سطح تحصیلی رابطه آماری معنی دار داشت((p≤0.05. از طرفی اضطراب سلامت با سبک یادگیری رابطه آماری معنی داری نداشت . نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه، بهتر است مربیان آموزشی روش‌های آموزشی خود را کاربردی‌تر کرده و کارگاه‌هایی را برای شناسایی علائم و مدیریت اضطراب سلامت دانش‌آموزان اجرا کنند.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/69562
Collections
  • Theses(NM)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV