• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

سبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی و ارتباط آن با رضایتمندی دانشجویان از وضعیت آموزشی دانشکده دندانپزشکی تبریز در پاندمی کووید 19

Thumbnail
View/Open
Shiva rezazadeh thesis.pdf (1.981Mb)
Date
1402
Author
رضازاده, شیوا
Metadata
Show full item record
Abstract
مقدمه: تعیین بهترین روش های یادگیری که باعث بهبود یادگیری و افزایش رضایتمندی دانشجویان، خصوصا در شرایط همه گیری ها ی سراسری، امری ضروری است. هدف از مطالعه حاضر بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی و بررسی میزان رضایتمندی آنان در شرایط پاندمی کویدو 19 بود. مواد و روش ها: در این مطالعه پژوهش مقطعی، کلیه ی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه تبریز که در حال تحصیل در مقطع بالینی (ترم تحصیلی7 و بالاتر) بودند و شرایط ورود به مطالعه را داشتند مورد برررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده¬ ها شامل پرسشنامه ساختار یافته سه قسمتی(اطلاعات دموگرافیک، الگوی یادگیری و ضایتمندی) بود. جهت تعیین الگوی یادگیری از پرسشنامه Kolb شامل 12 جمله با چهار گزینه پیشنهادی(هر گزینه بیانگر یکی از چهار شیوه یادگیری تجربه عینی، مشاهده تاملی، مفهوم سازی انتزاعی و آزمایشگری فعال است) استفاده شد. میزان رضایتمندی با استفاده از امتیازدهی صفر تا ده بود. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 22 و آزمون کروسکال والیس و انالیز واریانس یکطرفه تحلیل شد. یافته ها: 30 دانشجو پسر و 30 دانشجو دختر با میانگین سنی 05/2±11/24 سال بررسی شدند. میانگین شیوه یادگیری تجربه عینی 39/5±87/32، مشاهده تاملی 74/4±72/32، مفهوم سازی انتزاعی 81/5±17/33 و آزمایشگری فعال 86/6±25/37 بود. بیشترین الگوی یادگیری در بین داشنجویان سبک همگرا ( 3/43 درصد) وسپس الگوی انطباق یابنده ( 7/31 درصد) در رتبه دوم قرار داشت. الگوهای جذب کننده(7/6 درصد) و واگرا (5 درصد) کمترین فراوانی را داشتند. میزان رضایتمندی دانشجویان، مقدار متوسطی (08/2±84/6) را برای نحوه ی آموزش دانشکده ی دندانپزشکی نشان داد.. ارتباطی را بین سبک یادگیری و رضایتمندی با جنسیت مشاهده نشد. نتیجه گیری: بیشترین الگوی یادگیری در بین دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه تبریز سبک همگرا و کمترین الگو، سبک واگرا بود.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/69263
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV