• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

طراحي اپليکيشن کمک آموزشي براي درس مورفولوژي و بررسي تاثير استفاده از آن در يادگيري دانشجويان دندانپزشکي

Thumbnail
View/Open
Amirsalar Barband-Thesis.pdf (934.3Kb)
Date
1401
Author
بربند, امیرسالار
Metadata
Show full item record
Abstract
مقدمه: پيشرفت هاي تکنولوژي در عصر حاضر، کليه جنبه هاي زندگي بشر را دستخوش تحول نموده است و با گسترده شدن فناوري اطلاعات و نفوذ وسايل ارتباط جمعي از راه دور به عمق جامعه، روش هاي آموزش نيز دچار تحول شده است. از معايب سيستم آموزش سنتي مي توان استاد محور بودن، هزينه بالا، حضور گرا بودن، پايين بودن کيفيت آموزشي و محدوديت مکان و زمان اشاره کرد. آموزش الکترونيک به نظام آموزشي فعال و هوشمند اطلاق مي شود که در آن آموزش دهنده و آموزش گيرنده از طريق ابزارهاي الکترونيکي باهم در ارتباط مي باشند و شرايطي فراهم مي شود که اين دو بتوانند اطلاعات خود را از اين طريق به هم به انتقال دهند. در راستاي بهبود يادگيري دانشجويان و پيشرفت متدهاي اموزشي و با توجه به اينکه تاکنون در دانشکده دندانپزشکي تبريز نرم افزار آموزشي که تلفيقي از تصاوير دندان ها و اطلاعات دسته بندي شده که براساس رفرنس باشد استفاده نشده، بر آن شديم تا مطالعه‌اي با هدف طراحي اپليکيشن آموزشي و سنجش ميزان تاثير آن در سطح آموزشي دانشجويان طراحي و اجرا نمائيم. مواد و روشها: در این مطالعه به صورت تجربی پس از طراحی اپلیکیشن مورد نظر برپایه رفرنس های تدریسی مشخص، دانشجویان به دو گروه آموزش سنتی و آموزش سنتی همراه با اپلیکیشن تقسیم شده و پس از طی دوره آموزشی تحت ارزیابی نهایی قرار گرفتند. اطلاعات جمع اوری شده با آماره های توصیفی و آزمون من ویتنی بوسیله نرم افزار SPSS ورژن 21 مورد تحلیل قرار گرفت. يافته‌ها: در این مطالعه 80 دانشجو در دو گروه شاهد و مداخله مورد بررسی قرار گرفتند. سطح معدل دو گروه تفاوت معنی داری نداشته است. براساس آزمون ناپارمتري من ويتني، به طور معني داري سطح نمرات ارزیابی نهایی در گروه مداخله به نسبت گروه شاهد بيشتر بوده است(047/0=P). نتيجهگيري: استفاده از وسیله کمک آموزشی به طور معنی داری توانسته با سطح بالاتری از نمرات دانشجویان در ارزیابی های نهایی همراهی داشته باشد و از سوی دیگر به دلیل مواردی همچون افزایش تعداد دانشجویان یا بروز برخی محدودیت‌ها در آموزش‌های سنتی و حضوری، روش های آموزشی الکترونیکی میتوانند به خوبی خلا موجود را پر و سطح اموزشی را ارتقا بخشند.
URI
https://dspace.tbzmed.ac.ir:443/xmlui/handle/123456789/68254
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV