• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

تاثیر استفاده از کارپوشه در رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز

Thumbnail
View/Open
saeid nouri thesis.pdf (820.3Kb)
Date
1400
Author
نوری, سعید
Metadata
Show full item record
Abstract
کارپوشه یکی از ابزارهای آموزش و ارزیابی بالینی است که جایگاه ویژه ای در ارتقاء مهارت های بالینی و ارزشیابی تکوینی و سازنده دانشجویانپزشکی و دندانپزشکی کسب کرده است. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر استفاده از کارپوشه در رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز بود. مواد و روشها در این مطالعه توصیفی تحلیلی کلیه دانشجویان ترم هفت که واحد سیستمیک 3 عملی را اخذ نموده اند انتخاب شد. و بطور تصادفی به دو گروه (آموزش روتین و آموزش کارپوشه) تقسیم شد. در گروه کارپوشه: در روز اول بخش، اطلاعات مورد نیاز، شامل طرح درس بالینی دوره واحد سیستمیک عملی 3 و جزوه تشریح کننده روش کارپوشه در اختیار دانشجویان قرار گرفت. در میان ترم به عنوان گزارش اول کارپوشه جهت دریافت بازخورد به استاد خود تحویل دادند. در این گروه نیز دانشجویان تحت آموزش بالینی متداول روتین توسط استاد قرار گرفت. در روز آخر بخش نیز تمام مطالب نوشته شده به صورت منسجم و در قالب دفترچه که شامل عنوان، فهرست مطالب، ارزشیابی از خود در آخر هر مطلب، میزان تحقق هدف، فهرست منابع و در نهایت ارزشیابی تمام دوره بود به استاد تحویل داده شد. دانشجویانی که گزارش اول کارپوشه را تحویل ندهند از مطالعه حذف شد. در گروه متداول(روتین): آموزش بالینی به صورت متداول توسط استاد انجام شد. در پایان بخش، آزمون کتبی-عملکردی (ارزشیابی) بر اساس روش و فرم های متداول دانشکده از هر دو گروه انجام شد. همچنین در پایان بخش، رضایتمندی دانشجویان بر اساس پرسشنامه رضایتمندی در هر دو گروه آموزش متداول و کارپوشه سنجیده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 24 انجام شد. میزان رضایتمندی،سازگاری و عدم شکست اعتماد در پیش آزمون و پس آزمون از تحلیل کوواریانس و سپس ازمون های تی زوج (مقایسه یک گروه در دو زمان) و تی مستقل (مقایسه دو گروه) استفاده شد. نتایج در این مطالعه 78 دانشجو ترم هفت که واحد سیستمیک 3 عملی را اخذ نموده بودند در دو گروه روتین و کارپوشه مورد بررسی قرار گرفتند. میانگین نمره دوره واحد سیستمیک عملی 3 در گروه کارپوشه (35/0±92/19)بطور معنی داری بیشتر از گروه اموزش روتین ( 98/0±23/19 ) بود. میانگین نمره رضایتمندی در گروه کارپوشه ( 85/2±25/16 ) بطور معنی داری بیشتر از گروه اموزش روتین ( 60/2±89/14 ) بود نتیجه گیری: کارپوشه تاثیر معنی داری را در پیشرفت تحصیلی و رضایتمندی دانشجویان دارد.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65533
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV