• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی تاثیر فیلم کمک آموزشی انجام مهارت پالپتومی در ارتقاي مهارت پالپتومی مولرهای شیری دانشجويان دندان پزشكي دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اولین درمان بالینی

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Golro golshan khalili thesis.pdf (948.2Kb)
تاریخ
1400
نویسنده
گلشن خلیلی, گلرو
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه: آموزش در حیطه رشته های علوم پزشکی روندی با اهمیت است که بخش مهمی از آن را مهارت های عملی تشکیل می دهد. این مطالعه با هدف تأثیر فیلم کمک‌آموزشی انجام مهارت پالپتومی در ارتقاي مهارت پالپتومی مولرهای شیری دانشجويان دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اولین درمان بالینی انجام پذیرفت. روش‌ها و مواد: در اين مطالعه نیمه تجربی كليه دانشجويان مشغول به تحصیل رشته دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تبریز که واحد کودکان 2 عملی و اولین جلسه درمان بالینی پالپوتومی را داشتند و فصل‌های آموزش پالپوتومی را قبلاً به صورت واحد پیش‌نیاز گذرانده بودند، وارد مطالعه شدند و بر اساس معدل کل همتاسازی شده و به دو گروه آزمون (n=44) و كنترل(n=35) تقسيم شدند، همچنین جهت بررسی همسان بودن دو گروه آزمون و کنترل قبل از مداخله آموزشی متغیرهای نمره کودکان عملی 1 و نمره ورود به بخش با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل گردید. در گروه كنترل بعد از دمونستريشن و در گروه آزمون بعد از دمونستريشن و فیلم کمک‌آموزشی انجام مهارت پالپتومی، انجام شد. به‌منظور مقایسه نمره‌ی DOPS بین دو گروه مورد مطالعه از آزمون تی مستقل استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSSV24 استفاده شد. مقدار احتمال کمتر از 0.05 به عنوان سطح معنی‌داری در نظر گرفته شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که تفاوت معناداری در نمره کودکان عملی 1 و نمره ورود به بخش در دو گروه کنترل و گروه آزمون وجود ندارد (05/0P>)، و نمرات DOPS مهارت پالپوتومی گروه کنترل بعد از دمونستریشن (48/2±94/15) کمتر از گروه آزمون بعد از دمونستریشن و استفاده از فیلم کمک‌آموزشی(82/1±84/17) می باشد و تفاوت بدست آمده از لحاظ آماری معنادار بود(0001/0=P) نتیجه‌گیری: با کنترل نمرات متغیرهای مداخله گر استفاده از فیلم کمک‌آموزشی توانسته است نمرات DOPS مهارت پالپوتومی دانشجویان را افزایش دهد.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/65270
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV