• English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و ارتباط آن با هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1397

Thumbnail
View/Open
پ885 پایاننامه جمال حمه مراد.pdf (1.738Mb)
مجوز انتشار جمال حمه مراد.jpg (546.3Kb)
Date
1399
Author
حمه مراد, جمال
Metadata
Show full item record
Abstract
چکیده: زمینه و هدف: امروزه شبکه های اجتماعی مجازی به وسیله ای مهم در زمینه تبادل علوم، دانش و فناوری تبدیل شده و محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف جامعه به خصوص دانشجویان پیداکرده اند که می توانند بر پیشرفت تحصیلی آن ها موثر باشد. لذا این مطالعه باهدف تعیین وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی و ارتباط آن باهوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت. مواد و روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی– همبستگی است که با مشارکت 383 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با روش در دسترس انتخاب ‌شده بودند انجام گرفت. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های محقق ساخته مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی، پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ مدل گلمن و برای بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان از معدل کل استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 16 و آمار توصیفی و استنباطی تجزیه تحلیل شدند. نتایج: در این مطالعه 205 نفر (5/53 درصد) از شرکت کنندگان زن و میانگین و انحراف معیار سن و معدل نیمسال قبل شرکت کنندگان به ترتیب 55/3± 09/22 سال و 60/1 ± 53/16 بود. میانگین نمره کلی وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی 20/17± 81/ 116 از نمره قابل کسب 38 تا 190و نمره کلی هوش هیجانی 48/11± 27/99 از نمره قابل کسب 33 تا 165بود. ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که ارتباط آماری معنی داری بین وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی با متغیرهای هوش (40/0-=r، 000/0=p) و پیشرفت تحصیلی (12/0-=r، 01/0=p) ارتباط منفی معنی داری وجود دارد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به وجود ارتباط منفی معنی دار بین وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با متغیرهای هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می توان گفت که با تقویت هوش هیجانی دانشجویان می توان از آثار مخرب شبکه های اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی آنان جلوگیری نمود.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64508
Collections
  • Theses(NM)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV