• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

" ارائه چهارچوب کلی جهت ارزیابی هر یک از مهارتهای اداری و مالی کارآموزی در عرصه 3 رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی "

Thumbnail
View/Open
زهرا خلجی کارشناسی.pdf (2.489Mb)
Date
1395/01/30
Author
خلجی, زهرا
Metadata
Show full item record
Abstract
چکیده زمینه و هدف: با توجه به اهمیت کارآموزی3 در فراگیری مهارت های اداری و مالی و ارزشیابی مناسب آن به منظور اطمینان از کسب مهارت های لازم مطالعه حاضر با هدف ارائه چهارچوبی کلی جهت ارزیابی هر یک از مهارت های کارآموزی 3 صورت گرفت. روش کار: این مطالعه، یک مطالعه چند روشی شامل مرور گستره و مطالعه توصیفی - مقطعی است که در سال 1395 صورت گرفت. برای شناسایی روش های ارزشیابی و نقاط قوت و ضعف آن ها از جستجوی متون پایگاه‌های فارسی SID و Magiran استفاده شد و با استفاده از نتایج آن پرسشنامه ای جهت تعیین روش های ارزشیابی مناسب برای هر یک از مهارت ها تدوین و پس از تایید روایی محتوایی و صوری، جهت جمع آوری داده ها ، از طریق Google form به ایمیل صاحب نظران و صاحبان فرآیند که به شیوه نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده بودند، ارسال گردید. یافته ها: در بررسی متون 6 شیوه کلی جهت ارزشیابی دانشجویان شناسایی شد: 1- ارزشیابی با استفاده از آزمونهای شبیه‌سازی شده 2- امتحان عملی به صورت مشاهده مستقیم مهارت ها توسط ارزیاب 3- ارائه مستندات کتبی 4- ارزشیابی با استفاده از ارزیابان مختلف 5- ارزشیابی با استفاده از رایانه 6- ارزشیابی با استفاده از سوالات کتبی و شفاهی. در کل 53 نفر در مطالعه شرکت کردند که نتایج نشان داد به نظر مشارکت کنندگان در درجه نخست سنجش عملی مهارت در مقایسه با سایر روشهای آزمون مهارت‌ مناسب تر میباشد سپس استفاده از آزمون های شبیه‌سازی شده و نرم‌افزاری و در نهایت آزمون سناریو محور و اصلاح اشتباهات. از بین روشهای ارزشیابی هر مهارت پورت‌فولیو در تمامی مهارتها کمترین امتیاز را بدست آورد. نتیجه‌گیری: ارزشیابی مهارتهای کارآموزی 3 باید از طریق مشاهده مستقیم انجام عملی مهارت در محیط واقعی یا شبیه سازی شده صورت بگیرد. استفاده از آزمون های سناریو محور در صورت عدم امکان برگزاری آزمون عملی مناسب ترین گزینه برای ارزشیابی مهارت میباشد. مهارت های نرم افزاری،حتما باید به صورت عملی به دانشجویان آموزش داده شود. پورت فولیو قابل کپی برداری بوده و تکمیل آن در پایان ترم تاثیری در یادگیری دانشجویان ندارد.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64292
Collections
  • theses

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV