• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

طراحی ابزار و سنجش دیدگاه اعضای هیات علمی درباره روند اجرائی ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1399

Thumbnail
View/Open
pourya hariri thesis.pdf (1.018Mb)
Date
1399/12/19
Author
حریری, پوریا
Metadata
Show full item record
Abstract
مقدمه: ارزشیابی از موثرترین روش ها برای ارتقای کیفیت در سیستم آموزشی می باشد و ارزشیابی اساتید از مهمترین انواع ارزشیابی در سیستم آموزشی است. با این حال، در بسیاری موارد نتایج ارزشیابی از جانب اساتید مورد انتقاد بوده و اذعان می شود که انجام فرایند ارزشیابی اساتید به شیوه های رایج، در برخی موارد توانایی انعکاس صحیح و مناسب نقاط قوت و ضعف اساتید را نداشته و باعث تضییع احتمالی حقوق آنها شده است. لذا برآن شدیم تا طی یک مطالعه به بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی درباره روند اجرایی ارزشیابی اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1399 بپردازیم. روش ها و مواد: در اين مطالعه‌ی مقطعی، ابتدا پرسش نامه ای با 10 گویه طبق نظرات افراد خبره در زمینه ارزشیابی شامل اساتید و اعضای دفتر توسعه آموزش دانشکده دندانپزشکی طراحی گردیده و روایی و پایایی آن از طریق محاسبه ی CVR، CVI و آلفا کرونباخ سنجیده شد. سپس، پرسش نامه توسط 84 نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تکمیل گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: در این مطالعه، پرسش نامه تدوین شده با CVR برابر با 92/0، CVI برابر با 99/0 و آلفا کرونباخ برابر با 91/0 مورد تایید روایی و پایایی قرار گرفت. یافته های حاصل از تکمیل این پرسش نامه توسط اساتید حاکی از موافقت و رضایت مندی اساتید از روند اجرایی ارزشیابی اساتید در دانشکده دندانپزشکی بود. از دیدگاه اساتید دانشکده دندانپزشکی، اطمینان دانشجویان از محرمانه بودن اطلاعات، اطمینان دانشجویان از موثر بودن ارزشیابی در افزایش کیفیت آموزش، و مصاحبه حضوری با دانشجویان علاوه بر سایر روش های ارزشیابی، بیشترین تاثیر و اهمیت را در کیفیت ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان داشتند. نتیجه گیری: توصیه می گردد عواملی نظیر محرمانگی روند ارزشیابی اساتید، اطمینان دانشجویان از موثر بودن ارزشیابی و مصاحبه حضوری با دانشجویان در روند ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در ارتقای کیفی روند ارزشیابی اساتید مورد توجه قرار گیرند.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/64166
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV