• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

دیدگاه دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزدرمورد معیارهای ارزشیابی اساتید در سال 1393

Thumbnail
View/Open
کتابچه اصلي ملکپور.pdf (760.7Kb)
Date
1393
Author
ملک پور, لیلا
Metadata
Show full item record
Abstract
چکیده پژوهش مقدمه:دانشگاه يكي از سازنده ترين نهادهاي اجتماعي است كه بايد به اعتلاي خلاقيتها در جامعه كمك كند. از خصوصيات مهم دانشگاه اين است كهاهداف آن با نيازهای رواني و اجتماعي دانشجويان هماهنگ باشد. مدرسان،عمده ترين نقش را در هماهنگ نمودن نيازهاي روزافزون جامعه با تحولاتي كه بر اثر پيشرفت علم رخ مي دهد بر عهده دارند. عوامل متعددی سبب شده که جایگاه اساتید به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد. در اين پژوهشويژگي هاي يك استاد خوب دانشگاهي موردبررسی قرا ر گرفت. روش كار و مواد:مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی و مقطعی است. داده ها توسط محقق به وسیله پرسشنامه طراحی شده جمع آوری شد.تحليل آماري آن با استفاده از نرم افزارspssنسخه 17صورت گرفت که برای این کار از آزمون های T-test و آزمون همبستگي پييرسون و همچنین آزمون کای 2 استفاده شد. جامعه آماری، دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشكي تبريز و نمونه به شکل سرشماری تمام دانشجویان خواهد بود.جهت روايي تاييد پرسشنامه، از روايي محتوايي استفاده شد. همچنین براي تاييد پايايي پرسشنامه از هم ساني دروني و محاسبه ضريب آلفاي كرونباخ استفاده شد که 96% به دست آمد. یافته ها:در مجموع 7/77% دانشجویان را دختران تشکیل می دادند. سه اولویت اول عبارت بود از: حیطه شخصیت فردی با فراوانی290و جمع نمره میانگین1270، حیطه توانایی ارتباط و مشاوره با فراوانی290و جمع نمره میانگین 67/1240، حیطه دانش پژوهی با فراوانی289و جمع نمره میانگین09/1222.ویژگی هایی که در اولویت بودندعبارتند از تسلط استاد در درس مورد تدريس با جمع نمره 1379، قدرت بیان و تفهیم مطالب درسیبا جمع نمره1350احتراموارزش برای دانشجویان با جمع نمره 1350. بین مقطع تحصیلی دانشجویان و حیطه رعایت اصول و قوانین آموزشی ارتباط معنی دار و مستقیمی وجود داشت.همبستگی حیطه ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه گیری:اولویت دارترین ویژگی از نظر دانشجویان تسلط استاد در درس مورد تدريس و کم اهمیت ترین معیار تاثیر دادن حضور و غیاب در نمره نهایی می باشد. همچنین دانشجویان اولویت اول را به حیطه شخصیت فردی استاد دادند.پس از بررسی همبستگی حیطه ها با یکدیگر به این نتیجه رسیدیم که حیطه هایی که همبستگی آنها قوی می باشد عبارت است از: حیطه ی ارزشیابی دانشجویان و حیطه ی رعایت اصول و قوانین آموزشی.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62748
Collections
  • theses

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV