• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تبریزاز دیدگاه دانشجویان :با بهره گیری از مقیاس لیب کوال در سال 1395

Thumbnail
View/Open
کتابچه آسو محمدی (2).pdf (2.174Mb)
Date
1395
Author
محمدی, آسو
Metadata
Show full item record
Abstract
چکیده: زمینه و هدف: لازمه بقای کتابخانه ها به عنوان مراکز اطلاعات واطلاع رسانی، همگام شدن مداوم با جامعه در حال تغییر است. این امر تا اندازه ای در مورد انواع کتابخانه ها ی آموزشگاهی تا کتابخانه های تخصصی صدق می کند. ولی این امر در مورد بعضی از انواع کتابخانه ها اهمیت بیشتری دارد. یکی از این نوع کتابخانه ها ، کتابخانه های دانشگاهی است که به عنوان مراکز پیشرفت و توسعه تحقیقات و تولید دانش از آن یاد میشود (1). این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد. مواد و روش کار: پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی- تحلیلی می باشد. جامعه آماری 7668نفر می باشد وتعداد نمونه ها بر اساس جدول مورگان 400نفر بدست آمد. روش نمونه گیری در این پژوهش در مرحله ی اول به صورت طبقه ای و در مرحله ی دوم به صورت نمونه گیری در دسترس می باشد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ی– لیب کوال می باشد. یافته ها: یافته های حاصل از پژوهش نشان می دهد که 44.3% دانشجویان زن و 55.7% مرد می باشند. بیشترین فراوانی در این مطالعه از نظر تعداد دانشجویان مربوط به دانشجویان دانشکده پزشکی با42.9% و کمترین فراوانی مربوط به دانشجویان دانشکده مدیریت با 2.6% می باشند. در سطح دریافت شده خدمات بیشترین رضایت در بعد کارمند و کمترین رضایت در بعد کنترل اطلاعات است و میانگین سطح دریافتی خدمات در تمامی ابعاد بیشتر از میانگین حداقل سطح انتظار و کمتر از حداکثر سطح انتظار می باشد وشکاف برتری در تمامی ابعاد منفی می باشد . نتیجه گیری :بنابراین با توجه به یافته های پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تبریز از لحاظ آمادگی کتابداران برای ارايه خدمت و سطح دانش آنها در رفع مشکلات کاربران موفق بوده اند در مقابل وب سایت کتابخانه دارای کیفیت پایینی بوده و به عبارتی کتابخانه ها در بعد کارمند انتظارات کاربران را برآورده کرده اند ولی در بعد کنترل اطلاعات دارای ضعف میباشند.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/62728
Collections
  • theses

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV