بررسی تاثیر کارگاه های آموزشی درک زمان بر سهل انگاری اجتماعی دستیاران طب اورژانس در سال 1394
Abstract
در این مطالعه قصد داریم به ارزیابی نقش آموزش مدیریت زمان بر میزان سهل انگاری اجتماعی دستیاران رشته ی طب اورژانس بپردازیم. روش كار: در این مطالعه مداخله ای، 25 دستیار در گروه مداخله و 25 دستیار در گروه شاهد از نظر میزان سهل انگاری اجتماعی قبل و بعد از مداخله مورد ارزیابی قرار گرفتند. دستیاران گروه مداخله تحت یک دوره ی آموزشی کارگاه مدیریت زمان به مدت 2 هفته قرار گرفتند. ارتباط بین میزان سهل انگاری اجتماعی و یافته های دموگرافیک دستیاران نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.نتایج: دو گروه از نظر یافته های پایه همسان بودند. دستیاران مجرد نسبت به دستیاران متأهل میانگین امتیاز سهل انگاری اجتماعی بالاتری داشتند (50/7±75/66 در برابر 27/9±00/56، 02/0=p). میانگین امتیاز سهل انگاری اجتماعی در دو گروه مداخله و شاهد قبل از مداخله برابر 53/10±96/60 و 32/6±76/52 (002/0=p) و بعد از مداخله برابر 80/11±60/59 و 62/6±64/53 (03/0=p) بود. سیر تغییرات امتیاز سهل انگاری اجتماعی بطور بارزی به دنبال برگزاری کارگاه در گروه مداخله بیشتر از گروه شاهد بود (006/0=p).