• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

تدوین وارزیابی برنامه آموزشی مدیریت تعامل استاد دانشجو در - بستر مجازی در دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزدرسال تحصیلی - 6971

Thumbnail
View/Open
فرزانه حصیر چی وسمانه افشاری.pdf (2.345Mb)
Date
1397/11/01
Author
حصیرچی, فرزانه
Metadata
Show full item record
Abstract
چکیده مقدمه و هدف: فرايند يادگیری الكترونیک را ميتوان حاصل تعامال هار ساه عنصار اساتاد، دانشاجو و محتوا در نظر گرفت. هر چه میزان تعاملات در آموزش الكترونیاک بیشاتر باشاد دانشاج و احسااس مسائولیت بیشتری نسبت به مطالب ارائه شده میكند و يادگیری معنادار اتفاق مي افتد. در کل عامل موفقیت دانشاجويان و کیفیت و کمیت دوره الكترونیک به میزان تعامل در آن بستگي دارد. از اينرو تأثیر تعامل و بحاث، در فرايناد يادگیری الكترونیک غیرقابل انكار ميباشد. اين پژوهش بهمنظور تدوين برناماه آموزشا ي باا محور يات تعامال و ارزيابي تأثیر آن بر دانش و عملكرد، از ديدگاه دانشجويان انجام شده است. مواد و روش کار: اين پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و نیمه تجربي ما يباشاد . نموناه آمااری ايان پژوهش 76 نفر از دانشجويان ورودی 31 )گروه مداخله( و 72 نفار از دانشاجويان ورودی 31 فنااور ی اطلاعاات سلامت )گروه کنترل( ميباشد که به روش در دسترس بودن انتخاب شدهاند. ابتدا بسته آموزشاي باا محوريات تعامل در 8 حیطه طراحي و اجرا گرديد. ابزار گردآوری داده مجموعه سؤالات پیشآزمون پسآزمون، مشاتمل - بر 1 محور کلي و جهت ارزيابي عملكرد از ديدگاه دانشجويان، پرسشنامه از پیش طراحاي شاده مشات مل بار 1 عامل تعامل دانشجو با محتوا، استاد، ساير دانشجويان و دستیاران آموزشي و 12 گويه ميباشاد . جهات تجز يا ه تحلیل داده از آزمونهای تي زوجي، تي مستقل و محاسبه میانگین وزني استفاده شده است. يافته ها: يافتههای پژوهش حاکي از آن است که اختلاف آمااری معنا يداری در نمارات پا یشآزماون و پسآزمون وجود دارد؛ بنابراين برنامه مديريت تعامل، تأثیر قابل توجهي بر دانش دانشجويان داشته است اما بار عملكرد، از ديدگاه دانشجويان، بيتأثیر بوده است. همچنین اختلاف آماری معنيداری در نتايج عملكرد باین دو گروه مداخله و کنترل مشاهده نشده و هر دو گروه تعامل را در سطح نسبتاً مطلوب ارزيابي کردهاند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به تاثیر برنامه مديريت تعامل استاد دانشاجو در بساتر مجاازی بار روی - دانش دانشجويان پیشنهاد میگردد کلاس هايي جهت آشنايي دانشجويان با تعامل در حوزه الكترونیاک برگازار گردد، و به دلیل تاثیر نداشتن بسته آموزشي مديريت تعامل استاد دانشجو بار عملكارد ازديادگاه دانشاجويان - پیشنهاد میشود با فاکتورهای بیشتر عملكرد در تعامل الكترونیک را بسنجند. واژه های کلیدی: تعامل در آموزش الكترونیک، دانش تعامل در آموزش الكترونیک، عملكرد در تعامال الكترونیک، نگرش در تعامل الكترونیک
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/60488
Collections
  • theses

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV