• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ارزیابی زیبایی کراون های تمام سرامیکی دندان های قدامی بالا بر اساس معیارهای ذهنی (Subjective) و عینی(Objective)

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Marzieh Yamini thesise.pdf (1.249Mb)
تاریخ
1397/11/28
نویسنده
یمینی, مرضیه
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه رستوریشن های تمام سرامیک، بخش عمده اعمال دندانپزشکی را به خود اختصاص می دهند و لازم است در حین معاینه جهت طرح درمان مناسب و زیباتر، جنبه های ذهنی(subjective) وعینی (objective) مورد توجه قرار گیرد. هدف تحقیق حاضر ارزیابی زیبایی کراون های تمام سرامیک دندان های قدامی بر اساس معیارهای Subjective و Objective بود. مواد و روشها در این مطالعه توصیفی مقطعی، 32 بیمار با روکش سرامیکی در تاج تک دندان های قدامی بالا مورد بررسی قرار گرفت. نمونه ها بطور تصادفی از بیماران مراجعه کننده به بخش تخصصی پروتز دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشكي تبریز که روکش سرامیکی دریافت نموده اند انتخاب شد، به طوري كه روكش‌ها در يك لابراتوار ساخته شده باشند. ابزار گرد آوری اطلاعات شامل چک لیستی مشتمل بر سه قسمت بود. قسمت اول مشخصات دموگرافیک. قسمت دوم، فاکتورهای مربوط به ارزیابی objective که توسط دندانپزشک متخصص پروتزهای دندانی تکمیل شد. قسمت سوم، فاکتورهای مربوط به ارزیابیsubjective که توسط بیمار تکمیل شد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی گزارش شد. نتایج در بررسی معیارهای ذهنی، رضایت از رنگ کراون سرامیکی دندان (100 درصد)، طول تاج سرامیکی دندان (9/96 درصد) و طبیعی بودن تاج سرامیکی (6/90 درصد) بیشترین میزان را داشتند. میزان رضایت از سایر معیارهای ذهنی نیز بیشتر از 75 درصد بود. در بررسی معیارهای عینی، بیشترین مطلوبیت مربوط به پلان اکلوزال (5/87 درصد) بیشترین فراوانی را داشت، سپس میدلاین (1/78 درصد) و رنگ (1/78 درصد) قرار داشت. کمترین مربوط به ردیف بودن دندان ها (6/65 درصد) و ابعاد دندانی(6/65 درصد) بود. نتیجه گیری بین رضایت بیمار و دندانپزشک اختلاف وجود دارد. میزان رضایت بیماران (معیارهای ذهنی) بیشتر از دندانپزشکان (معیارهای عینی) می باشد.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/59769
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV