• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Health and Nutrition
  • Theses(HN)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Health and Nutrition
  • Theses(HN)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ارزشیابی محتوای آموزشی سلامت محور پایه سوم دبستان با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل برنامه آموزش بهداشت

Thumbnail
View/Open
fulltext (3.945Mb)
Author
سواری کوزه کنان, لیلا
Metadata
Show full item record
Abstract
زمینه و هدف: آموزش بهداش ت ، بخش جدایی ناپذیری از برنامه های اس اس ی مدارس اس ت .در پژوهش حاض ر به منظور ارزشیابی برنامه های درسی پایه ی سوم دوره ابتدایی ابزار تجزیه و تحلیل برنامه آموزش بهداشت . ) مورد استفاده قرار گرفتHECAT-Health Education Curriculum Analysis Tool ( روش بررسی: در این پژوهش از طرح های تحقیو مولتی متداستفاده شده است، جامعه آماری این پژوهش، شامل معلمین و مدیران مدارس ابتدایی، اعضای انجمن اولیا و مربیان، کارشناسان ستادی و مراقبان بهداشتی آموزش و پرورش و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت بود که به روش نمونه گیری هدفمند ملاک محور انتخاب شدند با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل برنامه آموزش بهداشت برنامه های درسی از نظر سه ماژول تغذیه سالم، فعالیت جسمانی وتربیت بدنی مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها: نتایج ارزشیابی برنامه های درسی پایه سوم با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل برنامه آموزش بهداشت نشان داد که از مجموع ارزشیابی های انجام شده بالاترین میانگین درصد پوشش 61/13مربوط به ماژول ایمنی بود و کمترین میانگین درصد پو شش 56/71مربوط به ماژول تغذیه سالم بوده ا ست. دربرنامه های در سی ارز شیابی شده پایه ی سوم در صد پو شش کلیه ماژولها کمتر از 94بود در نتیجه از نظر پوشش مفاهیم مورد انتظار ماژولها درسطح مطلوب نیست . نتیجه گیری: HECATشامل راهنمایی ها ، ابزارها وهم چنین منابعی برای ارزشیابی دقیو برنامه های درسی است که نتایج این ارزش یابی به مدارس در انتخاب و یا توس عه ی برنامه های آموزش س لامت کمک می کند. با توجه به رویکردهای ارتقا سلامت در برخی از کتابهای درسی به موضوعات اولویت دار سلامت توجه کافی نشده است.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/35554
Collections
  • Theses(HN)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV