• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

تاثیر پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری تبریز در سال- 1389

Thumbnail
تاریخ
1391
نویسنده
کلانتری, منیژه
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
چکیده: مقدمه: گرایش به تفکر انتقادی جزئی از قضاوت بالینی است که به عنوان یک ویژگی ضروری در پرستاری تشخیص داده شده است که تکامل آن نیاز به مشارکت فعال فراگیران داشته و ذهن پرسشگر ویژگی چشمگیر یک منتقد است. لذا این مطالعه با هدف تعیین تاثیر پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری صورت گرفت. مواد و روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی با طرح دو گروهی قبل و بعد از آموزش، تعداد 54 نفر از دانشجویان (گروه تجربیn=26 نفر و گروه کنترلn=28 نفر) دانشکده پرستاری و مامایی تبریز شرکت کردند. گروه تجربی کارآموزی داخلی جراحی 3 را به مدت شش روز و با استفاده از (راهبرد پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان) آموزش دیدند و گروه همان واحد را در همان مدت و در شرایط تقریبا مساوی، به شیوه رایج آموزش دیدند. گرایش به تفکر انتقادی با استفاده از پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا، قبل و بعد از مداخله در دو گروه بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS17 استفاده شد. نتایج: در کل میانگین نمرات گرایش به تفکر انتقادی در گروه تجربی بعد از مداخله 273/90+-20/79 و در گروه کنترل 267/5+-16/66 بود و اجرای راهبرد پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان سبب افزایش نمرات گرایش به تفکر انتقادی در گروه تجربی گردید. نتیجه گیری:بکارگیری راهبرد پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان در آموزش دانشجویان پرستاری توانست منجر به افزایش گرایش به تفکر انتقادی در گروه تجربی گردید.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31703
Collections
  • Theses(NM)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV