• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

تاثیر اجرای آموزش مبتنی بر دستاورد بر صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی

Thumbnail
Date
1386
Author
محمدپور, یوسف
Metadata
Show full item record
Abstract
چکیده: مقدمه: نگرانی های مبتنی بر اینکه سیستم آموزش سنتی در قرن حاضر دانشجویان را برای زندگی و کار آماده نمی نماید مردم را به طراحی و استفاده از روشهای آموزشی جدید هستند واداشته است. به نظر می رسد که استفاده از سیستم آموزش مبتنی بر دستاورد با تاثیر بر صلاحیت بالینی دانشجویان به آنها کمک می نماید تا از توانایی هایشان به نحو احسن بهره ببرند.مواد و روشها: پژوهش حاضر، نیمه تجربی می باشد. داده ها بر اساس پرسشنامه جمع آوری گردید. روش آنالیز اطلاعات نرم افزار آماری SPSS (12) و توسط توزیع فراوانی و درصدی مطلق، میانگین، انحراف معیار، آزمونt تست و تست دقیق فیشر می باشد. یافته ها: نتایج نشان داد که روش آموزش مبتنی بر دستاورد در ارتقا دانش و مهارت دانشجویان موثر بوده است. بررسی میانگین نمرات عملکرد در قبل و بعد از اجرای آموزش بر دستاورد اختلاف معنی دار آماری نشان داد .(P<0/01) مقایسه صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری قبل و بعد از اجرای روش آموزش مرسوم و مبتنی بر دستاورد نیز اختلاف آماری نشان داد .(P<0/01) بحث و نتیجه گیری: روش آموزش مبتنی بر دستاورد سطح بالایی از یادگیری را برای دانشجویان ایجاد می کند و به نظر می رسد روش مبتنی بر دستاورد فرصتهای یادگیری، توسعه حرفه ای و صلاحیت بالینی را به حداکثر می رساند.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31599
Collections
  • Theses(NM)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV