• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی تاثیر شیوه های آموزشی بر میزان یادگیری اندازه‌ گیری علایم حیاتی دانشجویان پرستاری درسال- 1380

Thumbnail
Date
1381
Author
فيض اله زاده, حسين
Metadata
Show full item record
Abstract
چکیده: مقدمه: با توجه به پیشرفت‌های عجیبی که در تکنولوژی کامپیوتری به وجود آمده است، این وسیله می تواند در آموزش و یادگیری به کار گرفته شود. به منظور بررسی تاثیر دو شیوه مختلف آموزشی بر یادگیری اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری یک مطالعه تجربی انجام شد. مواد و روشها: ابزار گردآوری داده‌ها یک پرسشنامه دانش متشکل از سوالات چند گزینه‌ای و یک چک لیست عملکرد بود. تمامی دانشجویان سال اول پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی تبریز در پیش آزمون دانش و عملکرد شرکت کردند. دانشجویان بر اساس نمرات پیش آزمون به طور تصادفی به دو گروه همسان تقسیم شدند و سپس این دو گروه به طور تصادفی در گروه یک و دو قرار گرفتند. گروه یک روش اندازه گیری علایم حیاتی را در سه جلسه به شیوه شبیه سازی کامپیوتری آموزش دیدند و گروه دو همین محتوا را در همان مدت و در شرایط تقریبا مساوی، به شیوه رایج آموزش دیدند. در جلسه چهارم تمامی دانشجویان هر دو گروه در پس آزمون دانش و عملکرد شرکت کردند. نتایج: نتایج آزمونهای ناپارامتریک ساین و من ویتنی نشان داد که هر چند دانشجویان هر دو گروه در نمرات دانش و عملکرد پس آزمون نسبت به پیش آزمون بطور معنی داری پیشرفت دارند، اما در نمرات دانش و عملکرد پس آزمون در بین دو گروه یک و دو تفاوت معنی داری وجود ندارد. یعنی دو شیوه مختلف آموزشی موجب پیشرفت های مثبت و معادلی در دانش و عملکرد دانشجویان شده است. نتیجه گیری: این یافته ها آموزش به شیوه شبیه سازی کامپیوتری را به عنوان یک استراتژی مستقل آموزشی که موجب پیشرفت یادگیری معادل با شیوه رایج در دانشجویان پرستاری می شود و یا حداقل به عنوان یک مکمل موثر برای آن تایید می کنند.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31521
Collections
  • Theses(NM)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV