• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Nursery and Midwifery
  • Theses(NM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی عوامل موثر درانگیزش پرستاران جهت شرکت در برنامه های آموزش حین خدمت بیمارستان های تابعه معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی شهر تهران سال- 1373

Thumbnail
Date
1374
Author
صیدافکن, امیر
Metadata
Show full item record
Abstract
چکیده: این پژوهش یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که به منظور بررسی عوامل موثر در انگیزش پرستاران جهت شرکت در برنامه‌های آموزش حین خدمت بیمارستان های تابعه معاونت درمان‌سازمان تامین اجتماعی شهر تهران در سال 1373 انجام گرفته است. در این پژوهش تعداد 147 نفر پرستار کاردانی و یا کارشناسی شاغل در 6 بیمارستان تابعه معاونت درمان‌سازمان تامین اجتماعی شهر تهران به عنوان نمونه مورد پژوهش انتخاب و مورد مطالعه‌قرار گرفتند. نمونه‌گیری در ارتباط با بیمارستانها مبتنی بر هدف و در ارتباط با واحدهای مورد پژوهش تصادفی بوده است . ابزار گردآوری داده‌ها در این پژوهش پرسشنامه‌ای بود که توسط پژوهشگر در 2 قسمت تهیه و تنظیم شده بود: قسمت اول شامل 17 سئوال در ارتباط با ویژگی های فردی واحدهای مورد پژوهش و قسمت دوم شامل 30 سئوال در ارتباط با عوامل درونی و برونی بوده است. یافته‌های این پژوهش در 14 جدول و 22 نمودار نشان داده شدند. جهت دستیابی به اهداف پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی از جمله آزمون‌های آماری تی، آنالیز واریانس یکطرفه و توکی استفاده شد. یافته‌ها و نتایج پژوهش بیانگر آن است که عوامل درونی موثر در انگیزش واحدهای مورد پژوهش جهت شرکت در برنامه‌های آموزش حین خدمت به ترتیب شامل موفقیت، ماهیت کار، مسئولیت پذیری، پیشرفت و رشد میباشند. همچنین یافته‌ها بیانگر آن بود که عوامل برونی موثر درانگیزش واحدهای مورد پژوهش جهت شرکت در برنامه‌های آموزش حین خدمت بترتیب شامل سمت و مقام شرایط کار، روابط بین فردی، قوانین اداری و خط مشی های سازمانی، نظارت‌وسرپرستی و زندگی شخصی میباشند. همچنین یافته‌ها گویای آن است که ویژگیهای فردی شامل سن، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، تعداد فرزندان زیر دبستانی، میزان تحصیلات، محل کار، نوع بخش، سابقه کار در بخش و سابقه کار بطور کلی، وضعیت استخدامی، سمت و مقام، اشتغال به کار دوم و اولویت دهی به درآمد از کارها ارتباط آماری معنیداری با میزان انگیزش پرستاران جهت شرکت در برنامه‌های آموزش حین خدمت نداشتند. لیکن همبستگی معنیداری بین میزان انگیزش پرستاران و متغیر جنس مشاهده گردید. در خاتمه با توجه به نتایج این پژوهش پیشنهاداتی برای مدیران و مسئولین آموزشی پرستاران در ارتباط با شناسایی عوامل موثر و نحوه بهره‌گیری از این عوامل ارائه شده است.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/31105
Collections
  • Theses(NM)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV