• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

طراحی الگوی سنجش رضایتمندی مشتری در مراکز آموزشی و درمانی

Thumbnail
نمایش/بازکردن
عبدالله صالحی.pdf (2.629Mb)
تاریخ
1396
نویسنده
صالحی ، عبدالله
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
خلاصه فارسی مقدمه: ایجاد و پیاده سازي سیستم هاي سنجش رضایت مندي مشتري به عنوان مهم ترین شاخص در امر بهبود عملکرد از نیازهاي اساسی سازمان هاي امروزي بهویژه در سیستم بهداشت و درمان به شمار می رود. هدف: هدف از این مطالعه طراحی الگوي سنجش رضایتمندي مشتري در مراکز آموزشی و درمانی هست. روش کار و مواد: این مطالعه با استفاده از مرور نظام مند متون و بحث گروهی متمرکز با ارباب رجوع، کارکنان، مدیران و پزشکان عوامل تأثیرگذار بر رضایتمندي مشتري را شناسایی کرده و با استفاده از پانل خبرگان در قالب الگوي رضایتمندي مشتري ارائه شد. هم چنین پرسشنامه سنجش وضعیت رضایتمندي مشتري طراحی شده و وضعیت مراکز آموزشی و درمانی تبریز با آن ارزیابی شد. یافته ها: فرضیه اختلاف دیدگاهها بین دیدگاه هاي گروه ها (ارباب رجوع، مدیران، پزشکان مدل ارائه شده شامل .(P-value >= و پرسنل) در بحثهاي گروهی متمرکز ثابت نشد ( 0.05 دو حیطه هست. الف) عوامل مرتبط با بیمار که شامل متغیرهاي دموگرافیکی، متغیرهاي اقتصادي- اجتماعی، انتظارات، وضعیت سلامت است؛ ب) عوامل مرتبط با سیستم سلامت که شامل: کیفیت خدمت ، ویژگی هاي خدمت ، ویژگی هاي بیمارستان ، رضایتمندي ارائه دهنده خدمت هست. میانگین رضایتمندي بیماران در بیمارستان هاي موردمطالعه ما 75.09 % بود )SD= 12.1 ) و مینیمم آن 36.46 % و ماکزیمم آن 98.96 % بود 2 نتیجه گیري: سیاست گذاران سلامت و مدیران بیمارستان ها جهت بهبود عملکرد نیاز دارند که رضایتمندي هر دودسته از مشتریان داخلی و خارجی را جلب کنند و نیازهایشان را بیش ازپیش شناسایی نمایند. رضایتمندي درگذر زمان دستخوش تغییر می شود بنابراین پیشنهاد می شود مدیران به صورت مستمر آن را نظارت و کنترل کنند. درنهایت مفهوم رضایت چندبعدي و ذهنی است و تأثیر هر یک از عوامل در هر بیمارستان مختص آن است و به فرهنگ، تخصص بیمارستان، متغیرهاي جمعیت شناختی، اقتصادي، اجتماعی و ... وابسته است. کلمات کلیدي: الگو، رضایتمندي، مراکز آموزشی درمانی، تبریز
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/30998
Collections
  • theses

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV