• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Management and Medical Informatics
  • theses
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

طراحی و اجرای سامانه هوشمند خودگزارش دهی بیماری

Thumbnail
نمایش/بازکردن
یگانه پرتوی.pdf (2.866Mb)
تاریخ
1395
نویسنده
یرتوی،یگانه
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
مقدمه: در فرایند خودگزارش دهی بیماری ، بیماران در محیط خارج از مراکز مراقبت های درمانی شخصا علایم و نشانه های سیر بیماری خود را ثبت و در فواصل زمانی معین به کادر درمانی گزارش می نمایند. یکی از روش های خود گزارش دهی استفاده از سامانه تلفنی مبتنی بر فناوری پاسخ صوتی تعاملی است. هدف: هدف از پژوهش حاضر ، طراحی و اجرای سامانه خودگزارش دهی بیماری چند زبانه بود. روش کار: این پژوهش از نوع تحلیل-مداخله ای است پس از بررسی متون ساختار لازم برای طراحی سامانه هوشمند خودگزارش دهی استخراج و با بهره گیری از الگوی فناوری پاسخ صوتی تعاملی طراحی گردید. پس از طراحی سامانه به شکل پایلوت اجرا شد. سپس در مرحله اجرای نهایی 92 نفز از بیماران دارای کولیت روده ، دیسک کمر و آرتروز و همچنین نیازمند مراقبت های بارداری از طریق سامانه مراقبت شدند پس از اتمام طول دوره مراقبتی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن تایید شده بود میزان رضایت بیماران سنجیده شد. همچنین دیدگاه کادر درمانی نیز با استفاده از مصاحبه حضوری در مورد عملکرد سامانه جمع آوری گردید . داده های بخش کیفی به روش تحلیل محتوا و بخش کمی با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل گردیدند. یافته : میانگین نمره رضایت بیماران 91.5 بوده وبیش ترین سطح رضایت مربوط به حیطه پشتیبانی و کمترین میزان رضایت مربوط به حیطه تاثیر سامانه در فرآیند بیماری ، سهولت یادگیری و استفاده از سامانه بوده است . براساس دیدگاه های کادر درمانی ، 6 درون مایه شامل دیدگاه اولیه و برداشت آن ها نسبت به استفاده از سامانه ، اثرات استفاده روی بار کاری آن ها ، اثرات سامانه دربرقراری ارتباط وتعامل با بیماران ، تاثیر سامانه در روند اجرایی مراقبت ، نقاط ضعف و قوت سامانه ونگرش آن ها نسبت به استفاده مجدد از سامانه در آینده استخراج گردید. نتیجه گیری : طراحی واجرای سامانه هوشمند خود گزارش دهی در نظام مراقبتهای بهداشتی و درمانی ایران امکان پذیر بوده واستفاده از آن باعث رضایتمندی کادر درمانی وبیماران شده است . کلمات کلیدی : فناوری پاسخ صوتی تعاملی ، خود گزارش دهی بیماری ، تلفن گویا
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/30988
Collections
  • theses

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV