• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

سه بعدی سازی دندان های دائمی با استفاده از نرم افزار 3D. MAX و انیمیشن دندان های پرمولر پایین

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Marziyeh Aghazadeh thesis.pdf (549.6Kb)
تاریخ
1387
نویسنده
آقازاده، مرضیه
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
آموزش فرآيندي است كه طي آن اطلاعات مفيد و قابل استفاده از آموزش دهنده به فراگيرنده منتقل مي‌شود براي اين منظور از ابزارهاي مختلفي استفاده مي‌شود. پيشرفت تكنولوژي تنوع اين ابزارها و قدرت يادگيري از طريق آنها را افزايش داده است. نرم‌افزارهاي چند‌رسانه‌اي از جمله اين ابزارهاست. خطاهای موجود در آموزش و یادگیری، گرایش اساتید و دانشجویان به یادگیری نمره ای را افزایش می دهد . موضوعی که وجود آن در مراکز آموزشی به هیچ وجه جای تعجب ندارد. نمره اهمیت فوق العاده ای در نظام آموزشی بیشتر کشورها دارد و توصیه های ساده به مدرسان و تعلیم گیرندگان برای نادیده گرفتن آن ره به جایی نمی برد و در نتیجه پایان آموزش به مدرک گرایی ختم می شود چند رسانه های آموزشی با فراهم آوردن شرایط مناسب برای یاددهی و یادگیری احتمال خطاهای موجود را کاهش می دهند. روش کار و مواد: برای سه بعدی سازی در بین نرم افزارهای کامپیوتری از نرم افزار3D Max استفاده می شود. به همین منظور ابتدا تصاویر دو بعدی دندانها در پنج نمای موجود، شامل لبیال/ باکال، لینگوال/ پالاتال، مزیال، دیستال و انسیزال/ اکلوزال اسکن شد. نقاطی بر روی سطوح در نظر گرفته شده و توسط خطوطی به هم وصل شدند تا سطح مورد نظر را شکل دهند. بعد از اتمام طراحی، این نماها به یکدیگر وصل شده و شکل شماتیکی از دندان مورد نظر حاصل شد. برای انیمیشن دندانهای پرمولر پایین از ساختار سه بعدی بدست آمده در مرحله اول استفاده شد و طی مراحل 1- ساخت انیمیشنهابا توجه به متن، 2- ضبط صدا، 3- میکس و 4- برنامه نویسی تکمیل گردید. بحث: امروزه در مورد اثر بخش بودن بهره گیری از رسانه هایی چون فیلم های چند رسانه ای در فرایند تدریس و یادگیری، تردیدی وجود ندارد، پژوهشهای متعددی در مورد اثر بخشی رسانه های دیداری – شنیداری، از جمله فیلم ها صورت گرفته اند. برخی از این پژوهشها نتایج ناهمگونی را ارائه داده اند که البته دلیل این عدم هم خوانی، توجه یا بی توجهی به عوامل مداخله گر در فرایند آموزش بوده است اما آن چه مسلم است ، امروزه همه تحقیقات در مورد اثر بخش بودن رسانه های مذکور توافق نظر دارند.
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28827
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV