• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

مقایسه خروج دبری اپیکال حین استفاده از دو سیستم روتاری Race وMtwo ؛ یک مطالعه آزمایشگاهی

Thumbnail
View/Open
Navideh Mehanfar thesis.pdf (640.2Kb)
Date
1389
Author
مهان فر، نویده
Metadata
Show full item record
Abstract
دبریهایی مثل خرده های عاجی ،بافت نکروتیک ممکن است از فورامن آپیکال خارج شده و وارد بافتهای اطراف ریشه شود این دبریها باعث دردها وناراحتی های بعد درمان می شود. هدف: هدف این مطالعه بررسی میزان دبریهای ایجاد شده توسط دو تکنیک hینسترومنتیشن روتاری در محیط in vitro می باشد. مواد و روش: چهل دندان تک کاناله پره مولر را بطور تصادفی به دو گروه بیست تایی تقسیم می کنیم در هر گروه از یک نوع سیستم آماده سازی کانال استفاده می کنیم(سیستم چرخشی نیکل تیتانیم Race با تکنیک crown down یا سیستم چرخشی نیکل تیتانیم Mtwo با تکنیک single length) .دبریهای خارج شده از فورامن آپیکال در طی اینسترومنتیشن در ویالهای پلی اتیلنی که قبلا وزن شده بودند جمع آوری می شوند بعد خشک کرده و دوباره وزن می شوند . میانگین وزن دبری خارج شده توسط هر گروه آنالیز آماری t- test می شود . یافته ها: آنالیز آماری T- test نشان می دهد که میانگین خروج آپیکالی دبری سیستم چرخشی نیکل تیتانیوم Mtwo با تکنیک Single length ( 0/00374+-0/0061) به طور معنی داری بیشتر از سیستم چرخشی نیکل تیتانیوم Race با تکنیک Crown done (0/00218+-0/0034) می باشد ( 0/05 > p).
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28801
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV