• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی تاثیر خودپنداری کودکان 3-6 ساله بر میزان اظطراب و رفتار دندانپزشکی در مراجعه کنندگان بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی تبریز در سال 91-90

Thumbnail
View/Open
Shabnam Dadashi thesis.pdf (2.211Mb)
Date
1391
Author
داداشی، شبنم
Metadata
Show full item record
Abstract
مطالعه حاضر به بررسی تاثیر خودپنداری کودکان 6-3 ساله بر میزان اضطراب و رفتار دندانپزشکی آنان پرداخته است. مواد و روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی 235 کودک 6-3 ساله از بین کودکان مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی تبریز که برای اولین بار جهت معاینه و درمان مشکل دندانی مراجعه نموده بودند و دارای پوسیدگی در دندانهای مولر شیری فککپایین که نیازمند درمان ترمیمی تحت بی حسی موضعی بود صورت گرفت. میزان خودپنداری کودک با استفاده از پرسشنامه تعیین خودپنداری کودک (primary self concept scale) تعیین شد. سپس رفتار و میزان اضطراب کودک حین کار دندانپزشکی توسط متخصص دندانپزشکی کودکان با استفاده از مقیاس رتبه بندی رفتار و اضطراب ارزیابی گردید. یافته ها: 235 کودک (119 پسر و 116 دختر) با میانگین سنی 5/4 مورد مطالعه قرار گرفتند. ارتباط معنی دار بین خودپنداری و رفتار کودکان وجود داشت همچنین ارتباط معکوس معنی داری بین خودپنداری و اضطراب کودکان یافت شد. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه حاکی از این بود که کودکان با میزان خودپنداری بالا رفتار دندانپزشکی بهتر و اضطراب دندانپزشکی پایین تری داشتند
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28497
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV