بررسی اثر فاصله زمانی بین جلسات بر میزان استرس کودکان مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1394
Abstract
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر فاصله زمانی بین جلسات بر میزان استرس کودکان مراجعه کننده به دانشکدهی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی درمانی تبریز در سال 1393 انجام شده است. برای نیل به هدف فوق یک فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی تدوین شده است. روش تحقیق توصیفی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل کودکان مراجعه کننده به داندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی تبریز می¬باشد . همچنین نمونه آماری با توجه به جامعه آماری نمونه آماری به صورت تصادفی دو گروه به تعداد 96 کودک انتخاب شده است .برای جمع¬آوری داده¬های لازم از پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه به صورت روایی صوری و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و به تفکیک مولفه¬های تحقیق محاسبه شده است. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آزمون T-test استفاده شده است. نتایج بررسی¬ها نشان می¬دهد که فاصله زمانی بین جلسات بر میزان استرس کودکان مراجعه کننده به دانشکدهی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی درمانی تبریز در سال 1393تأثیر دارد.