• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد نحوه آموزش بالینی و ارزشیابی دانشجویان در بخش دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی تبریز در سال تحصیلی 94-93

Thumbnail
View/Open
Leyla Nazari thesis.pdf (351.4Kb)
Date
1394
Author
نظری، لیلا
Metadata
Show full item record
Abstract
ارزیابی دوره ای برنامه های آموزشی سبب ایجاد بینش نسبت به دوره و کارایی بیشتر امر آموزش می شود. ارزیابی م‌ثر، منجر به فراهم آمدن اطلاعات ارزشمندی می گردد که با م‌فقیت دانشجو و برنامه آموزشی در ارتباط است. هدف از انجام مطالعه حاضر، بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد نحوه آموزش بالینی و ارزشیابی بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی تبریز در سال تحصیلی94-93 بود. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی 132نفر از دانشجویان دوره عمومی سال پنجم و ششم دانشکده دندانپزشکی، در بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی تبریز، شرکت داشتند. پرسشنامه ای حاوی 28 س‌ال 5 گزینه ای، در 3 دسته مربوط به ارزشیابی اولیه، آموزش بالینی و ارزشیابی نهایی در اختیار دانشجویان قرار گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS.17 انجام گرفت. یافته ها: بر اساس این مطالعه، دیدگاه دانشجویان درمورد ارزشیابی اولیه در بخش دندانپزشکی کودکان مطلوب بود، دربخش س‌الات آموزش بالینی، بیشترین میزان م‌فقیت در بخش دندانپزشکی کودکان، مربوط به اقدامات پیشگیری و پایین ترین میزان م‌فقیت، مربوط به بیماریهای لثه بود و ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی در مورد ارزشیابی نهایی در بخش اطفال در حد متوسط بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که دیدگاه دانشجویان در مورد بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی تبریز، مطلوب بود. اما دانشجویان گزارش کردند که در آموزش بالینی در مورد بیماری های لثه در کودکان، کنترل فضا و درمان بیماران خاص احساس کمبود می کنند که این امر، نشانگر نیاز به ت‌أکید بیشتر در این زمینه در کوریکولوم دوره دکتری عمومی دندانپزشکی است.
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28186
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV