بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد نحوه آموزش بالینی و ارزشیابی دانشجویان در بخش پریودنتیکس دانشکده دندانپزشکی تبریز در سال تحصیلی 94-93
Abstract
ارزشیابی شیوههای آموزشی در رشتههای مختلف علوم پزشکی، به دلیل نقش مهم آن در تربیت نیروهای متخصص حرفه ای، از حساسیت ویژه و بالایی برخوردار است. یکی از شیوههای عملی جهت ارزیابی کیفیت آموزشهای بالینی در رشته ی دندانپزشکی، بررسی نظرات و دیدگاههای دانشجویان این رشته به عنوان مخاطبان اصلی این آموزشها میباشد. لذا این مطالعه به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز درباره نحوه آموزش و ارزشیابی واحدهای بالینی، در سال 1388 انجام شد. مواد و روشها: این پژوهش، مطالعهای توصیفی-تحلیلی و مقطعی بوده و نمونه پژوهش، دانشجویان سالهای چهارم، پنجم و ششم دانشکده دندانپزشکی تبریز در سال 1394 بود. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه و شیوه گردآوری آن به صورت میدانی بود. پس از طراحی پرسشنامه، روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. پس از جمعآوری پرسشنامهها، نتایج در قالب آمار توصیفی، جمعبندی شده و در قالب جداولی ارائه شد. نتایج بدست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS آنالیز گردید. (05/0=) یافته ها: یافتههای تحقیق، نشان داد که دیدگاه دانشجویان، در اغلب حیطههای آموزشی مثبت بود ولی کمبودهایی نیز در این زمینه در تعدادی از موارد وجود داشت. نتیجهگیری: می توان نتیجه گیری کرد که از نظر دانشجویان آموزش و ارزشیابی در بخش پریودنتیکس خوب می باشد.