• English
    • Persian
  • Persian 
    • English
    • Persian
  • ورود
مشاهده آیتم 
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
  •   صفحه اصلی مخزن دانش
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • مشاهده آیتم
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ارتقا كیفیت وضعیت آموزشی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تبریز با رویكرد اقدام پژوهشی1393-94

Thumbnail
نمایش/بازکردن
Rahim Javanbakht thesis.pdf (691.0Kb)
تاریخ
1394/7/29
نویسنده
رحیم جوانبخت
Metadata
نمایش پرونده کامل آیتم
چکیده
با توجه به اهمیت آموزش دندانپزشکی و شناسایی چالشهای موجود در این زمینه مطالعه حاضر با هدف شناسایی چالشهای موجود در زمینه آموزش دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارائه راهکارهای عملی جهت رفع آنها از دیدگاه اعضای هیات علمی، دانشجویان، مدیران و کارکنان آموزشی طراحی و انجام گرفته است. مواد و روش کار: مطالعه حاضر از نوع مطالعات تلفیقی (کیفی-کمی) می باشد که در تابستان 1394 در دانشگاه علوم پزشکی تبریز- دانشکده دندانپزشکی طراحی و انجام گرفته است.در این مطالعه ابتدا با استفاده از مرور متون و نظرات اساتید و افراد صاحب نظر در زمینه آموزش پزشکی، پرسشنامه ای با سوالات باز طراحی گردید. شرکت کنندگان این مطالعه با شرکت 35 دانشجو، 13 هیات علمی و 10 مدیر و کارمند حیطه آموزش تشکیل می داد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش تحلیل محتوا (Content-Analysis) و به صورت دستی انجام گرفت. جهت اولویت بندی چالش ها، چالش های استخراج شده از دیدگاه افراد صاحب نظر و خبره از طریق ماتریس اولویت بندی،اولویت بندی گردیدند. یافته ها: در این مطالعه، 38 چالش توسط اعضای هئیت علمی مطرح شد که شلوغی بخش ها به دلیل ادغام دانشجویان ارس و سراسری و تکمیلی اولویت دارترین چالش بود. همچنین 36 چالش توسط دانشجویان مطرح شد که عدم وجود برنامه برای آموزش کارهایی مثل عصب کشی مجدد (reendo)، استفاده از پیدا کننده انتهای ریشه (apex finder)، درآوردن روکش، کمک های اولیه و احیا و... اولویت دارترین چالش بود. همچنین 29 چالش توسط کارکنان و مدیران آموزشی مطرح شد که کم اهمیت دادن اساتید به امر آموزش و توجه زیاد به کارهای پژوهشی اولویت دارترین چالش بود.یافته این پژوهش نشان میدهد که با پژوهش محوری،ارتقا کیفیت در دانشگاه برای آموزش بوجود نخواهد آمد.برای رفع این چالش ها 53 راهکار (28 راهکار از دیدگاه اعضای هئیت علمی، 13 راهکار از دیدگاه دانشجویان و 12 راهکار از دیدگاه کارکنان و مدیران آموزشی) استخراج شد. نتیجه گیری: در حالت کلی؛ نبود فضا و امکانات کافی، مشکلات و ضعف های موجود در محتوای دروس، چالش های مربوط به نظم کاری و توانمندی اساتید، مشکلات موجود در ارزشیابی دانشجویان و انگیزه کم دانشجویان به دلایل مختلف، مهمترین چالش های موجود در زمینه آموزش دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشند.
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/28179
Collections
  • Theses(D)

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

مرور

همه مخزنجامعه ها و مجموعه هابراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوعاین مجموعهبراساس تاریخ انتشارنویسنده هاعنوانهاموضوع

حساب من

ورودثبت نام

مخزن دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نرم افزار دی اسپیس، کپی رایت 2018 ©  
تماس با ما | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV