تاثیر گروه بندی های مختلف دانشجویان بر نتایج ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان
Abstract
آموزش در حیطه علوم پزشکی بخشی محوری و اساسی در حفظ و بقاء هر جامعه محسوب می گردد لذا نیاز به کنترل کیفیت آموزش و نظام مند کردن ارتقاء این آموزش از نیازهای اساسی محسوب می گردد . هدف از این مطالعه بررسی تاثیر نحوه گروه بندی های مختلف در نتایج ارزشیابی اساتیدتوسط دانشجویان می باشد . مواد و روش کار : در این مطالعه توصیفی تحلیلی تعداد 5 نفر اساتید دانشکده دندانپزشکی و 109 نفر دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انتخاب شدند . گردآوری اطلاعات با استفاده از 5 پرسشنامه مختص 5 استاد انتخابی به هر یک از دانشجویان و منطبق بر "فرم نظرخواهی از دانشجو در زمینه آموزش نظری اعضای هیات علمی "مشتمل بر 25 پرسش و مجموعا 545 پرسشنامه انجام گردیده است . یافته ها : تاثیر معدل دانشجویان در ارزیابی اساتید در حیطه های شیوه تدریس ، تسلط علمی و رفتار با دانشجو و عدم تاثیر معدل دانشجویان در حیطه نظم و رعایت مقررات. نتیجه گیری : گروه بندی های دانشجویان بر اساس معدل در ارزشیابی اساتید نقش دارند .