• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

میزان آگاهی دانشجویان سال آخر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به درمان عفونت های ادنتوژنیک در سال 1394

Thumbnail
View/Open
Shahrzad Seyvani thesis.pdf (1004.Kb)
Date
1395/6/15
Author
سیوانی، شهرزاد
Metadata
Show full item record
Abstract
عفونت های ادنتوژنیك جز عفونت های شایعی هستند كه به تشخیص سریع و درمان صحیح نیاز دارند. با توجه به حساسیت مساله و همچنین نیاز جامعه دندانپزشكی به داشتن اطلاعات صحیح از وضعیت موجود، این تحقیق به منظور ارزیابی میزان آگاهی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به درمان عفونتهای ادنتوژنیک در سال 1394 انجام پذیرفت.مواد و روش ها :در این مطالعه توصیفی– تحلیلی تمامی دانشجویان سال آخر دانشکده دندانپزشکی تبریز، ارزیابی شدند. گرد آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ی محقق ساخته شامل 20 سوال مربوط به آگاهی دانشجویان درباره درمان عفونت های ادنتوژنیک انجام گرفت. داده های بدست آمده از مطالعه با استفاده از روش های آماری توصیفی و آزمون کای دو آنالیز شدند. یافته ها :نتایج نشان داد که میانگین آگاهی دانشجویان 6/2±64/8 بود. آگاهی 4/77 درصد از دانشجویان در سطح ضعیف، 8/20 درصد در سطح متوسط و 8/1 درصد در حد خوب بود. تفاوت آماری معنی داری بین آگاهی دانشجویان دختر و پسر وجود نداشت.نتیجه گیری: آگاهی دانشجویان سال آخر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حد ضعیفی قرار دارد و از این نظر اختلافی بین دو جنس وجود ندارد.
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/27994
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV