• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد نحوه ارزیابی دروس نظری و عملی دوره علوم بالینی در سال 1393

Thumbnail
View/Open
Solmaz Bigham thesis.pdf (1.295Mb)
Date
1395/7/3
Author
بی غم، سولماز
Metadata
Show full item record
Abstract
ارزیابی جزء لاینفک برنامه های آموزشی محسوب می شود و انجام ارزیابی مناسب،سبب کارایی بیشتر امر آموزش می شود.ارزیابی موثر منجر به فراهم آمدن اطلاعات ارزشمندی می گردد که با موفقیت دانشجو و برنامه آموزشی در ارتباط است.هدف از انجام این مطالعه بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد نحوه ارزیابی دروس نظری و عملی دوره علوم بالینی در سال 1393 بود.مواد روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی بر اساتید تمام گروه های آموزشی و 100 نفر از دانشجویان ورودی های 88-89 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود که در دو قسمت نظری (14 مورد) و عملی (9 مورد) بود که هر مورد امتیاز صفر تا 4 دریافت می کرد .وضعیت ارزیابی در دانشکده به تفکیک دروس مختلف تقسیم بندی و محاسبه شده و اطلاعات با کمک نرم افزار SPSS 16 مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت.یافته ها: دانشجویان ارزیابی نظری را متوسط ارزیابی کردند ولی ارزیابی عملی، نامطلوب ارزیابی شده است.اساتید هر دو ارزیابی نظری و عملی را مطلوب ارزیابی کردند.نتیجه گیری: با توجه به نظر دانشجویان که وضعیت ارزیابی را متوسط و نامطلوب ارزیابی کردند،می توان نتیجه گرفت که روش های ارزیابی دروس نظری و عملی نیاز به بازنگری اساسی دارد.
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/27991
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV