• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

میزان دست یابی به اهداف آموزشی گروه پاتولوژی از دیدگاه دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر اساس الگوی ارزشیابیCIPP در سال تحصیلی 95-1394

Thumbnail
View/Open
Naimeh Teymori thesis.pdf (1.203Mb)
Date
1395/6/24
Author
تیموری، نعیمه
Metadata
Show full item record
Abstract
وظیفه اصلی دانشگاه ها آموزش و پرورش نیروی متخصص مورد نیاز جامعه و فراهم نمودن زمینه مساعد برای توسعه کشور در تمامی زمینه ها از جمله بهداشت و درمان است . دانشگاه ها برای نیل به این اهداف بایستی با شناسایی مشکلات و موانع ، طراحی و اجرای برنامه های مدون و در نهایت اصلاح و بهبود آن ها گامی در جهت ارتقای سلامت جامعه بردارند. با توجه به نگرانی های موجود در زمینه تحقق اهداف آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،در این مطالعه برای اولین بار وضعیت موجود آموزشی در بخش پاتولوژی دهان و فک دانشکده دندان پزشکی تبریز از دید دانشجویان در ابعاد الگوی ارزشیابی سیپ بررسی خواهد شد.روش کار:در این مطالعه ی توصیفی، جامعه ی مورد مطالعه شامل دانشجویان ورودی های 89و 90 دانشکده ی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که واحد پاتولوژی نظری و عملی خود را در این دانشکده گذرانده بودند .داده های به دست آمده از مطالعه با استفاده از نرم افزار آماری 13SPSS- و با کمک روش های آماری توصیفی (میانگین – انحراف معیار) مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها:نتایج حاکی از آن بود که در حیطه متحوا ،اکثر دانشجویان مطالب ارائه شده در بخش پاتولوژی دهان نظری با سایر بخش ها مرتبط بود. از نظر آن ها زمان ارائه واحد نظری و عملی مناسب بود. در حیطه درون داد، اکثریت دانشجویان به منابع درسی در رابطه با واحد پاتولوژی دسترسی نداشتند.در حیطه فرآیند از نظر دانشجویان، فرآیند یاد دهی یادگیری توسط مدرسین به صورت مستمر ارزیابی نمی شود.از نظر آن ها تا حدودی همکاری و ارتباط علمی خوبی بین اساتید و دانشجویان در بخش پاتولوژی وجود داشت.در حیطه محصول دانشجویان توانایی خود را در تفسیر جواب پاتولوژی و مهارت انتقال آن به بیمار ضعیف دانستند.نتیجه گیری:از بررسی و مطالعه نتایج در می یابیم که دانشجویان در کل از آموزش اساتید و امکانات موجود در بخش پاتولوژی دهان راضی هستند. ولی برای دستیابی کامل به اهداف آموزشی برخی از اصلاحات در آموزش عملی نیاز هست و هم چنین ارزیابی مستمر فرایند یاد گیری دانشجویان در طول ترم باعث انگیزه بیشتر برای مطالعه این درس می شود.
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/27976
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV