• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Dentistry
  • Theses(D)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

همبستگی نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در دو حیطه دروس نظری و بالینی دانشکده دندان پزشکی تبریز در سال تحصیلی 94 – 95

Thumbnail
View/Open
Yasin Sheikhahmadi thesis.pdf (1.945Mb)
Date
1395/5/12
Author
شیخ احمدی، یاسین
Metadata
Show full item record
Abstract
امروزه ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان به عنوان یکی از متداول ترین روش ها جهت تعیین میزان موفقیت در رسیدن به اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد . از آنجایی که در مطالعات کمتری به همبستگی دیدگاه دانشجویان به اساتید در حیطه دروس بالینی و نظری به عنوان دو حیطه با فضای آموزشی و توانمندی های متفاوت از یکدیگر پرداخته شده است این مطالعه بدین منظور طراحی شده است .روش کار : در این مطالعه تحلیلی – مقطعی تعداد نفر از دانشجویان دوره کلینیک دانشکده دندان پزشکی تبریز که تجربه حضور هم در کلاس نظری و هم کلاس بالینی یک استاد را داشتند به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند و از آنها خواسته شد که نظر خود را در مورد استاد مربوطه در دو بخش بالینی و نظری با پرکردن پرسشنامه ای که روایی و پایایی آن تایید شده است مشخص کنند. داده ها پس از جمع آوری توسط نرم افزار SPSS نسخه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .یافته ها : همبستگی میان زیرحیطه های یکسان در آموزش بالینی با آموزش نظری برای زیرحیطه شیوه تدریس : /، زیرحیطه تسلط علمی : 9/، زیرحیطه اخلاق و رفتار : / و زیرحیطه نظم و مقررات : / بدست آمد. ( 0.0 > p )همبستگی بین زیرحیطه های شیوه تدریس با تسلط علمی ، شیوه تدریس با اخلاق و رفتار ، شیوه تدریس با نظم و مقررات ، تسلط علمی با اخلاق و رفتار ، تسلط علمی با نظم و مقررات و نظم و مقررات با اخلاق و رفتار در هر دو حیطه آموزشی بالای / بود که بیشترین همبستگی در آموزش بالینی میان زیرحیطه های شیوه تدریس و تسلط علمی با مقدار 9/ بود . و بیشترین همبستگی در آموزش نظری میان زیرحیطه های تسلط علمی و اخلاق و رفتار با مقدار / بود . ( 0.0 > p ) . همچنین همبستگی میان حیطه های آموزش بالینی و آموزش نظری 9/ بود . ( 0.0 > p )نتیجه گیری : همبستگی مثبت و بالایی میان زیرحیطه ها در دو حیطه بالینی و نظری مشاهده می گردد و می توان چنین استنباط کرد که با تعیین ارزشیابی اساتید در یک حیطه بالینی یا نظری می توان نتیجه ارزشیابی در حیطه دیگر را پیش بینی کرد .
URI
http://192.168.127.9:8080/xmlui/handle/123456789/27944
Collections
  • Theses(D)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV