• English
    • Persian
  • English 
    • English
    • Persian
  • Login
View Item 
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • View Item
  •   KR-TBZMED Home
  • School of Medicine
  • Theses(M)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

تاثیر آموزش‌ص مراقبتهای اولیه در بیماران ترومایی در آگاهی ، نگرش و مهارتهای بالینی پزشکان عمومی شاغل در اورژانسهای بیمارستانهای سازمان تامین اجتماعی

Thumbnail
Date
1393
Author
رجایی, روزبه
قلیپور, چنگیز
Metadata
Show full item record
Abstract
این مطالعه جهت بررسی تاثیر دوره آموزشی (PTC)Primary Trauma Careدر ارتقای دانش و مهارت پزشکان عمومی طراحی و اجرا شد.روش انجام کار: یک کارگاه آموزشی استاندارد دو روزه PTC در سه نوبت در محل بیمارستان عالی نسب و 29بهمن تبریز در سال 1392 برگزار شد. در این کارگاه پزشکان عمومی شاغل در اورژانس بیمارستان های تامین اجتماعی تبریز شرکت داشتند و از تمامی آنان آزمون هایی به صورت سوالات چند گزینه ای Multiple Choice Questions (MCQ) جهت بررسی دانش و نگرش و آزمون های Directly Observed Procedural Skills(DOPS) و Objective Structured Clinical Examination (OSCE)جهت بررسی مهارت عملی قبل و بعد از مداخله به عمل آمد.نتایج: در مجموع 50 نفر در این کارگاه شرکت کردند. میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون در زمینه دانش به ترتیب 8.98 و 11.2 (از20) و در زمینه مهارت عملی به ترتیب 2.35 و 4.92 (از10) به دست آمد، که در هر دو مورد تفاوت میان دو گروه از نظر آماری معنی دار بود(p<0.00). همچنین در بعد نگرش علاقه و احساس نیاز به شرکت در چنین دوره هایی در پایان افزایش یافت و بسیاری از پزشکان شرکت در این دوره را به سایر همکارانشان نیز توصیه کردند.
URI
http://dspace.tbzmed.ac.ir:8080/xmlui/handle/123456789/21470
Collections
  • Theses(M)

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KR-TBZMEDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Knowledge repository of Tabriz University of Medical Sciences using DSpace software copyright © 2018  HTMLMAP
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV