ارزشیابی دوره آموزشی ارتباط بین حرفهای برای دانشجویان علوم پزشکی
Abstract
هدف از این مطالعه بررسی پیشبرد مدلی از آموزش بین حرفه ای برای دانشجویان علوم پزشکی است.یک مطالعه ترکیبی کیفی و کمی طی مراحل زیر انجام شد: بازنگری مقالات و پروژه های انجام شده در زمینه IPE برگزاری یک کارگاه آموزشی براساس یک مورد شایع بالینی ارزیابی کارگاه با مقایسه نتایج بدست آمده در حیطه دانش، نگرش و مهارت قبل و بعد از کارگاه با پرسشنامه و مصاحبه عمیق با گروهی از دانشجویان و اساتید. نمونه ها از بین دانشجویان سال آخر رشته های علوم پزشکی (پرستاری، فیزیوتراپی، داروسازی، پزشکی) انتخاب شدند و پرسشنام IEPS و RIMS پس از تعیین روایی صوری و محتوائی توسط اساتید مورد استفاده قرار گرفت. دانشجو( درصد پزشکی، درصد داروسازی، درصد پرستاری، درصد فیزیوتراپی) شرکت کرده بودند.موافقت با توانایی همکاری نزدیک با سایر حرفه ها در درصد قبل از کارگاه و درصد بعد از کارگاه بود .(P=0001) آگاهی در خصوص ارجاع مناسب بعد از کارگاه بطور معنی داری نس75 به قبل از ک44گاه تغییر کرده بو213یانگین نمره سوالات 213S از به افزای133افت .(P= 0006) درصد دانشجویان موافق بودند که برنامه های آموزشی بین حرفه ای باید در برنامه های آموزشی دانشجویان گنجانده684د. درصد دانشجویان نظر مواف849سبت به نقش این دوره در عملکرد موثرتر به عنوان عضوی از تیم سلامت در آینده داشتند