سندرم دانشجویان پزشکی در دانشکده پزشکی تبریز
Abstract
هدف از این مطالعه تعیین فراوانی این سندرم و مشخص کردن مقطع تحصیلی، بخش بیمارستانی شایع و طول مدت درگیری و تاثیر آن در زندگی دانشجو می باشد جمعیت مورد مطالعه مقطعی مقایسه ای بود و جمع آوری دادهها با استفاده از پرسشنامه خود ایفا انجام شد یافته ها با روش آمار توصیفی و محاسبه نسبت فراوانی در متغیرهای کیفی شاخصهای مرکزی در پراکندگی متغیرهای کمی و آزمون کای دو و آزمون Ttest برای فرضیات تجزیه و تحلیل شدند یافته های اصلی نشان دادند که درصد دانشجویان به این سندرم دچار شدهاند که درصد از آنها در طول تحصیل خود اکثرا با این سندرم درگیر بودهاند فراوانی درگیری با سندرم در مقطع فیزیوپاتولوژی ( درصد) شایعتر از بقیه دورهها بود بروز سندرم ب788نسیت رابطه معنی دار نداشت این سندرم در دوره اینترنی اثر مختل کن147 تحصیلی و کاری در دانشجویان داشته است حدود نفر از دانشجویان نام بیماری که با آن درگیر شده بودند را ذکر کرده بودند که از این نفر نفر به پزشک مراجعه516ده بودند که هر فرد به طور متوسط بر پزشک مراجعه کرده بود و از این نفر نفر ( درصد) آزمایشات پاراکلینیکی انجام داده بودند که هر فرد بطور متوسط آزمایش انجام داده بود