تاثیر آموزش در سطح آگاهی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری ایدز در سال1381
Abstract
در این پژوهش نقش آموزش توسط هم سن و سالان در ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کاردانی تبریز در مورد روشهای پیشگیری و انتقال HIVAIDS بررسی شده است نوع مطالعه بصورت مداخلهای تحلیلی بوده، جامعه مورد مطالعه دانشجویان مقاطع کارشناسی و کاردانی تبریز در نیمسال اول سال تحصیلی بر حسب حضور در کلاس در ساعت ارائه آموزش می باشد بر اساس نتایج بدست آمده میانگین درصد پاسخ صحیح به سئوالات از درصد به 138182افزایش یافته و آموزش تفاوت معنی داری ایجاد کرده است به غیر از راههای اصلی انتقال بیماری، که معلومات دانشجویان در سطح بالائی قرار دارد، در بقیه موارد از جمله را87ای پیشگیری و946ورهای نادرست در زمینه سرایت ویروس، آگاهی دانشجویان رضایت بخش نیست و نیازمند آموزش است.