تاثیر آموزش در سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری بیماران ایدز در سال1381
Abstract
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش در سطح آگاهی دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد راههای انتقال و پیشگیری بیماری ایدز در سال می باشد نوع مطالعه به صورت مداخلهای تحلیلی بوده، جامعه مورد م1381ه دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نیمسال اول سال تحصیلی بر حسب حضور در کلاس در ساعت ارائه آموزش می باشد بر این اساس پرسشنامه ای حاوی سئوال پیرامون راههای انتقال و پیشگیری HIV و AIDS به تعد138182 نفر از جمعیت مورد مطالعه داده شد سپس همین پرسشنامه به فاصله دو هفته از اجرای برنامه آموزشی در بین همان دانشجوی12 توزیع گردیدمیانگین درصد پاسخ به سئوالات از درصد به درصد افزایش یافته و آموز703فاوت معنی داری ایجاد کرده است به غیر از راههای اصلی انتقال بیماری، که معلومات دانشجویان در سطح بالائی قرار دارد، در بقیه موارد از جمله راههای پیشگیری و باورهای نادرست در زمینه سرایت ویروس، آگاهی دانشجویان رضایت بخش نیست و نیازمند آموز87است