تاثیرآموزش درمیزان اضطراب مادران بعدازاولین تب تشنج
Abstract
این تحقیق تعیین تاثیر آموزش در میزان اضطراب مادر بعد از اولین تشنج همراه تب کودکان صورت گرفت روش تحقیق کارآزمایی بالینی از نوع مقایسه قبل و بعد بود و مادر در دو گروه شاهد و آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند میزان اضطراب مادر67 با پرسشنامه در دو گروه تعیین شد سپس گروه آزمایش تحت آموزش قرار گرفت برای گروه شاهد مداخله ای انجام نشد و دو هفته بعد میزان اضطراب هر دو گروه با همان پرسشنامه اولیه اندازه گیری شد داده ها با روش آماری KolmoogorovSmirnov Z مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نشان داد که در گروه آزمایش اضطراب مادران به طور معنی داری کاهش یافته است در حالی که در گروه شاهد تفاوت معنی داری مشاهده نشد