بررسی وضعیت آموزشی سرپایی کارورزان در مراکز آموزشی در مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
Abstract
هدف اصلی این مطالعه ارزیابی آموزش سرپائی از دیدگاه کارورزان در بخش های بالینی دانشکده پزشکی می باشد اطلاعات مربوط با استفاده از پرسشنامهای که شامل سئوالاتی در مورد میزان آشنایی با اداره بیماران، میزان کیفیت آموزش سرپائی، کافی بودن فرصت آموزش سرپائی نحوه الگوی کار و در نهایت نقش اساتید و رزیدنت ها در آموزش سرپائی دانشجویان در پرسشنامه از کارورزان جمع آوری شد.در درصد موارد کارورزان طی یک دوره آموزش سرپائی یک ماهه روز در درمانگاه حضور داشتند در درصد موارد ن429اصلی کارورز در درمانگاه شرح حالگیری + معاینه + اقد427درمانی با نظارت است. در درصد موارد اساتید به نظر کارورزان اکثرا در د15انگاه حضور داشتند.در درصد موارد رزیدن519ا در آموزش سر پائی کارورزان شرکت داشتند درصد موارد دانشجویان میزان آشنایی با اداره بیماران را تا حدودی ذکر کردهاند. مطلب مهم624نکه تعداد روز های آموزش سرپائی رابطه معنی داری با میزان آشنایی با اداره بیماران نشان داد